Ad Code

Responsive Advertisement

ကိုယ္ပိုင္စီးပြားေရးလုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္

Myanmar B2B Management Magazine မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။
ကိုယ္ပိုင္စီးပြားေရးလုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္
========================
ေရးသူ-ေအာင္ကိုဦး (UMK)
ကြၽန္ေတာ့္ကို သင္တန္းမႇာေရာ၊ အြန္လိုင္းမႇာပါ လူငယ္ေတြက ကိုယ္ပိုင္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေလးလုပ္ခ်င္ပါတယ္။ ဘာလုပ္ရင္ ေကာင္းမလဲ၊ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ စသျဖင့္ ေမးခြန္းေတြေမးၾကပါ တယ္။ အလ်ဥ္းသင့္သလို ဖတ္ခဲ့ဖူးတဲ့စာေတြနဲ့ ကိုယ့္ရဲ႕အေတြ႕ အႀကံဳေတြကိုအေျခခံၿပီးေျပာျပျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမႇာႀကိဳတင္ ၀န္ခံခ်င္တာက ကြၽန္ေတာ္က စီးပြားေရးပညာရႇင္တစ္ေယာက္ မဟုတ္ပါ။ ၂၀၀၂ ခုႏႇစ္မႇာ ရန္ကုန္ကိုစေရာက္ၿပီးေတာ့ အရင္း အႏႇီးဘာမႇမရႇိတဲ့အေျခအေနကေန ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္မႇာ AELC
ကို တည္ေထာင္ၿပီး လက္ရႇိလုပ္ငန္းလည္ပတ္ေနစဥ္ကာလေတြမႇာျဖတ္ သန္းခဲ့ရတဲ့အေတြ႕အႀကံဳေတြကိုအေျခခံၿပီး ဖတ္ဖူး၊ မႇတ္ဖူးတဲ့ စီးပြားေရးဆိုင္ရာစာေပဗဟုသုတေတြကိုအေျခခံၿပီးေတာ့ ကိုယ္ ပိုင္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းစတင္ခ်င္တဲ့လူငယ္ေတြအတြက္ ကိုယ္ပိုင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းတစ္ခုကို ဘယ္လိုစတင္ၾကမလဲ၊ ဘာေတြလုပ္ သင့္လဲဆိုတာေတြကိုမ်ေ၀ေပးတာျဖစ္ပါတယ္။
စီးပြားေရးလုပ္ငန္းတစ္ခုမလုပ္ခင္ ႀကိဳတင္စဥ္းစားဖို့လို ပါတယ္။ ဘာေတြစဥ္းစားဖို့လိုအပ္သလဲ။ အနည္းဆံုးေတာ့ အခ်က္ေလးခ်က္ကိုမျဖစ္မေနစဥ္းစားဖို့လိုပါတယ္။ အဲဒါေတြက-
၁။ Types of Business
၂။ Market Area
၃။ Investments Types
၄။ Break Even Point
နံပါတ္ ၁ အခ်က္ျဖစ္တဲ့ Types of Business
စီးပြားေရး လုပ္ငန္းအမ်ဳိးအစားကိုစတင္စဥ္းစားဖို့လိုပါလိမ့္မယ္။
ကုန္ထုတ္ လုပ္မႈ (Production)
၊ ၀န္ေဆာင္မႈ (Service)
၊ ေရာင္း၀ယ္ေရး (Trading)
စသျဖင့္ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တဲ့စီးပြားေရးလုပ္ငန္းအမ်ဳိး အစားကိုစတင္စဥ္းစားပါ။ အဲဒီလိုစဥ္းစားတဲ့အခါ ကိုယ္၀ါသနာပါ တဲ့၊ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တဲ့လုပ္ငန္းအမ်ဳိးအစားကိုသာေရြးခ်ယ္ပါ။ ပတ္ ၀န္းက်င္မႇာ လႊမ္းမိုးမႈမ်ားေနတဲ့လုပ္ငန္းတိုင္းကို မ်က္စိမက်ပါနဲ့။ ဆိုလိုတာက သူမ်ားေတြဖုန္းဆိုင္ဖြင့္လို့လိုက္ဖြင့္တာမ်ဳိး၊ Car Showroom
ဖြင့္လို့လိုက္ဖြင့္တာမ်ဳိးမလုပ္ဖို့ေျပာခ်င္တာပါ။ ေခတ္ ကာလအေနအထားအရ စားသံုးသူရဲ႕လိုအပ္ခ်က္ (Customer Need)
ကိုထည့္သြင္းစဥ္းစားရမႇာျဖစ္ေပမဲ့ ကိုယ္မလုပ္ခ်င္တဲ့ လုပ္ငန္းခြင္ဆို Creative Thinkingေတြ၊ Creative Ideaေတြ အားနည္းတတ္တဲ့အတြက္ ကိုယ့္ရဲ႕စားသံုးသူကိုေက်နပ္ေအာင္လုပ္ ေဆာင္တဲ့ေနရာမႇာ အားနည္းတတ္ပါတယ္။ တစ္နည္းေျပာရရင္ Customer Satisfaction
ကိုလုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္စြမ္း အားနည္း တတ္ပါတယ္။
နံပါတ္ ၂ ကေတာ့Market Areaကိုထည့္သြင္းစဥ္းစား ရပါမယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ငန္းကိုRegional ၊ Local ၊International
စသျဖင့္ ဘယ္အတုိင္းအတာအထိရည္ရြယ္ထားလဲ။ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းအမ်ဳိးအစား (Types of Business)
နဲ့ ေစ်းကြက္ (Market Area)ဟာ တိုက္႐ိုက္ဆက္စပ္ေနပါတယ္။ ဆိုလိုတာက အိမ္ ဆိုင္ေလးေလာက္ဖြင့္မယ့္သူက ကိုယ့္ရဲ႕ Market Area က ကိုယ့္ ရပ္ကြက္ေလာက္ပဲျဖစ္မႇာပါ။ ေရသန့္စက္႐ံုတစ္ခုလုပ္ခ်င္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္ၿမိဳ႕နယ္သာမက တစ္ႏိုင္ငံလံုးအေနအထားအထိ စဥ္းစားလို့ရပါတယ္။ မီဒီယာလုပ္ငန္းဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္ႏိုင္ငံသာ မက အင္တာေနရႇင္နယ္အထိစဥ္းစားလို့ရပါတယ္။ Market Areaကိုစဥ္းစားၿပီးရင္ေတာ့ကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ငန္းက ေစ်းကြက္အသစ္လား၊ ေစ်းကြက္အေဟာင္းလား ဒါကိုစဥ္းစားဖို့လိုပါတယ္။ ေစ်းကြက္ အသစ္တစ္ခုဆိုရင္လည္း ကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ငန္း၊ ကိုယ့္ရဲ႕ကုန္ပစၥည္းကို Customer နဲ့ရင္းႏႇီးကြၽမ္း၀င္ေအာင္လုပ္ေပးရမႇာျဖစ္သလို ေစ်း ကြက္ေဟာင္းဆိုရင္လည္း လက္ရႇိေစ်းကြက္ထဲမႇာ မားကက္ရႇယ္ယာ အမ်ားဆံုးရထားတဲ့လုပ္ငန္းေတြကို ရာခိုင္ႏႈန္းဘယ္ေလာက္အထိ ရထားလဲ၊ ကိုယ္ကဘယ္ေလာက္ရႏိုင္လဲဆိုတာကို စဥ္းစားတြက္ ခ်က္ဖို့လိုပါတယ္။ အဲဒီလိုမားကက္ကို ကိုယ္က ရႇယ္ယာျပန္ယူရ မယ့္အေနအထားဆိုရင္ေတာ့ သူမ်ားရဲ႕မားကက္ရႇယ္ယာကို ကိုယ့္ ဘက္ပါေအာင္လုပ္မလား၊ ဒါမႇမဟုတ္ လံုး၀မသံုးဖူးေသးတဲ့ Non User
ေတြကိုဆြဲေဆာင္မလား။ ဒါေတြကိုထည့္သြင္းစဥ္းစားဖို့လုိ ပါတယ္။
နံပါတ္ ၃ ျဖစ္တဲ့ Investment Typesကေတာ့ ကိုယ့္ မႇာရႇိတဲ့အရင္းအႏႇီးနဲ့ပဲလုပ္မလား၊ လိုခ်င္တာကို သူမ်ားဆီကေခ်း ၿပီးလုပ္မႇာလား၊ သူမ်ားနဲ့စပ္တူလုပ္မလား ဒါကိုစဥ္းစားဖို့လိုပါ တယ္။ ဒီအခ်က္ဟာလည္း လုပ္ငန္းအမ်ဳိးအစားနဲ့သက္ဆိုင္ပါ တယ္။ ကိုယ္ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့လုပ္ငန္းကႀကီးၿပီးေတာ့ ကိုယ့္မႇာက အရင္းအႏႇီးနည္းတယ္ဆိုရင္ ဒုတိယႏႇစ္မ်ဳိးထဲကတစ္မ်ဳိးကိုေရြး ခ်ယ္ရပါမယ္။ အဲဒါဆိုရင္ ေသခ်ာခိုင္မာတဲ့ Business Planေတာ့ ရႇိဖို့လိုပါတယ္။ Possibility Percentage ကို အနီးစပ္ဆံုးတြက္ ခ်က္ထားဖို့လိုပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက Risk
အတြက္ အရံေငြ ခ်န္ထားဖို့လည္းလိုပါတယ္။ သိန္းတစ္ရာရႇိရင္အားလံုးကိုတစ္ၿပိဳင္တည္းရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံလိုက္လို့မျဖစ္ပါဘူး။ လုပ္ငန္းတစ္ခုက အ႐ံႈး အျမတ္ရရႇိႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ တစ္ခုခုျဖစ္ခဲ့ရင္ေနာက္က လုိက္ႏုိင္ဖို့လည္းလိုပါတယ္။
နံပါတ္ ၄ ျဖစ္တဲ့ Break Even Point ဆိုတာက အရင္း ေက်အမႇတ္ပါ။ ကိုယ္က Investment Types
က ကိုယ္ပိုင္ေငြ တစ္ခုတည္းနဲ့လုပ္တာဆိုရင္ေတာ့ အရင္းေက်ကာလကို အရမ္း ႀကီးထည့္မစဥ္းစားရင္လည္း ေနာက္ႏႇစ္မ်ဳိးကိုေရြးခ်ယ္ထားသူေတြ အတြက္ကေတာ့ အရင္းေက်အမႇတ္ကို အထူးထည့္သြင္းတြက္ခ်က္ ရပါမယ္။ (ကိုယ္ပိုင္ေငြနဲ့လုပ္သူေတြလည္း တကယ္ေတာ့ အရင္း ေက်အမႇတ္ကိုထည့္သြင္းစဥ္းစားရပါမယ္)။ အဲဒီအခါ သူမ်ားဆီက ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘဏ္ကပဲျဖစ္ျဖစ္ ေငြယူၿပီးေတာ့လုပ္တယ္ဆိုရင္ သူ့ အတြက္ထပ္တက္လာမယ့္အတိုးႏႈန္းေတြက ကိုယ့္ရဲ႕ Profit & Loss
ကိုလာပတ္သက္ေနတဲ့အတြက္ အဲဒါကိုအျမန္ဆံုးရႇင္းႏိုင္ ဖို့စဥ္းစားရပါမယ္။ One Unitမႇာ အျမတ္ဘယ္ေလာက္ရေအာင္ လုပ္ၿပီး တစ္ႏႇစ္မႇာဘယ္ေလာက္ရရင္ ဘယ္ႏႇႏႇစ္အတြင္း အရင္း ေက်မယ္ဆိုတာကို မျဖစ္မေနထည့္သြင္းတြက္ခ်က္ရပါမယ္။ (ဘယ္လိုတြက္ရတယ္ဆိုတာကေတာ့ ပညာရပ္ဆိုင္ရာေတြျဖစ္ တဲ့အတြက္ အရမ္းရႇည္မႇာစိုးလို့ ခ်န္ထားခဲ့ပါတယ္)။
အခုေျပာျပခဲ့တဲ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းတစ္ခုမစတင္ခင္ မျဖစ္မေနစဥ္းစားရမယ့္အေျခခံအခ်က္ေတြဟာ ကိုယ္ပိုင္စီးပြား ေရးလုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ခ်င္တဲ့လူငယ္ေတြအတြက္ အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိအက်ဳိးရႇိမယ္လို့ေမ်ာ္လင့္ပါတယ္။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းနဲ့ပတ္သက္တဲ့ေနာက္ထပ္အေၾကာင္းအရာေတြကိုလည္း ဆက္လက္ ေရးပါဦးမယ္။
''လူငယ္ေတြ ကိုယ္ပိုင္လုပ္ငန္းကို စနစ္တက်စတင္ၿပီး ႀကီးပြားေအာင္ျမင္ၾကပါေစ''။
Myanmar B2B Management Magazine, July 2015
‪#‎B2BArticle‬
‪#‎StartUp‬
‪#‎AungKoOo‬

Post a Comment

0 Comments

Close Menu