Ad Code

Responsive Advertisement

English Speaking Basics (1) အဂၤလိပ္စကားေျပာ အေျခခံမ်ား (၁)




English Speaking Basics (1) အဂၤလိပ္စကားေျပာ အေျခခံမ်ား (၁)
…………………………………
အဂၤလိပ္စကားေျပာကို အေျခခံကစျပီး ေလ႔လာလိုသူေတြအတြက္ ျဖစ္ပါတယ္ ၊ သိျပီးသားေတြအတြက္ လြယ္ေနမွာပါ .. ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ႔ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ခက္သြားမွာပါ .. ဒါေပမယ္႕ ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ႔လာမယ္ဆိုလွ်င္ မခက္ေတာ႔ပဲနဲ႔ လွလွပပ သုံးတတ္ၾကမွာပါ ..
…………………………………………………….
I’m
……….
I’m + adj
(1) I’m happy. က်ေနာ္ ေပ်ာ္တယ္
(2) I’m nervous. က်ေနာ္စိတ္ရွဳပ္ေထြးတယ္
ဒါတြက် (-ed ) ပါတယ္ ed ေပါင္းတဲ႔ adj စာလုံးေတြျဖစ္လို႔ သီးျခားမွတ္ရတဲ႔ စာလုံးမ်ိဳးေတြျဖစ္ပါတယ္
(3) I’m confused. က်ေနာ္ ေ၀ခြဲမရရွဳပ္ေထြးတယ္
(4) I’m excited. က်ေနာ္စိတ္လွဳပ္ရွားတယ္
………………….
** အထူးျပဳတဲ႔စကားလုံးေလးေတြ ထပ္ထည္႔လို႔ရပါတယ္ .. Adj ေရွ႕မွာ Adv ေလးေတြ ထပ္ထည္႔လိုက္ပါ ၊ မွတ္လိုက္ပါ တခ်ိဳ႕ေသာ adv ေတြဟာ adj ကိုလည္း အထူးျပဳနိုင္ပါတယ္..
(5) I’m (very) happy. က်ေနာ္ သိပ္ေပ်ာ္တယ္
(6) I’m (extremely) tired. က်ေနာ္ အလြန္အမင္း ပင္ပန္းတယ္
(7) I’m (super) excited. က်ေနာ္ အရမ္းအရမ္း စိတ္လွဳပ္ရွားပါတယ္ (ဒီစကားလုံးကို နမူနာၾကည္႔ပါ တိုတိုေလးပဲ ဒါေပမယ္႔ သူက ေျပာရိုးေျပာစဥ္ထက္ ပိုလွသြားပါျပီ )
…………………………..
I’m + Ving
(or)
I’m + Ving + Obj
.
(8) I’m crying. က်ေနာ္ငိုေနတယ္
(9) I’m reading newspaper. က်ေနာ္သတင္းစာဖတ္ေနတယ္
** V မွာ-ing ေပါင္းတိုင္း “ေနတယ္” ဆိုတဲ႔ အဓိပၸါယ္ အေသမမွတ္ပါနဲ႔ အနာဂါတ္အတြက္ ရည္ရြယ္ျပီး ေျပာတာေတြလည္း ရွိေသးတယ္ .. အလြန္နီးကပ္တဲ႔ အခ်ိန္ကိုရည္ညႊန္းဖို႔ ၊ စီစဥ္ျပီးသားျဖစ္လို႔ ေသခ်ာေနတဲ႔ အေၾကာင္းအရာ ေတြအတြက္လည္း သုံးပါတယ္
(10) I’m leaving tomorrow. မနက္ဖန္ က်ေနာ္သြားေတာ႔မယ္ (ေသခ်ာတယ္ ၊ လက္မွတ္၀ယ္ျပီးျပီ)
(11) I’m leaving now. က်ေနာ္အခုပဲသြားျပီ (မတ္တပ္ထျပီးရပ္ေနျပီ)
(12) He isn’t working next week. သူေနာက္တစ္ပတ္မွာ အလုပ္လုပ္္ေတာ႔မွာ မဟုတ္ဘူး ( အလုပ္ထြက္ဖို႔ ေျပာျပီးေနျပီ)
……………………..
I’m + Prepositional Phrase
I’m ေနာက္မွာ ၀ိဘတ္စကားစုေလးေတြ လုိသလို ျဖည္႔လို႔လည္း ရေသးတယ္
(13) I’m from Mandalay. က်ေနာ္ မႏၱေလးကပါ
(14) I’m in the office at the moment. အခုေလာေလာဆယ္ က်ေနာ္ ရုံးမွာ ရွိပါတယ္
………………………….
အသက္အရြယ္ကို ေျပာမယ္ဆိုလ်င္ေတာ႔
(15) I’m twenty three years old. က်ေနာ္ အသက္ ၂၃ ႏွစ္ပါ
..
ဒီပုံစံေတြအျပင္ ..ေနာက္ထပ္ ေျပာလို႔ရတဲ႔ ပုံစံေလးေတြလည္း ရွိဦးမွာပါ ၊ ဆက္လက္ေလ႔လာလိုက္ပါ ..
ကဲ က်ေနာ္႔ ဦးေႏွာက္မွာ မွတ္သားထားခဲ႔သမွ် ေတြထဲက အညြန္႔အဖူးေလးေတြကို လက္ဖက္ညြန္႔ခူးသလိုခူးျပီး ေစတနာေတြေပါင္းလို႔ တင္ေပးလိုက္ပါတယ္ ..ဆက္လက္ေရးသားမွာ ျဖစ္ပါတယ္ ။
……………………………..
ေမတၱာျဖင္႔ 
ဆရာ၀င္းႏိုင္ဦး Facebook မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။  ဆရာ၀င္းႏိုင္ဦး က်န္းမာပါေစ။

အဆင္ေျပပါေစ
က်ိဳကၡမီသား လငး္ႏိုင္ဦး
heart emoticon

Post a Comment

0 Comments

Close Menu