Ad Code

Responsive Advertisement

အျပန္အလွန္ ေျပာစကားမ်ားမွ ေကာက္ႏွဳတ္ခ်က္မ်ား (၂၆)



အျပန္အလွန္ ေျပာစကားမ်ားမွ ေကာက္ႏွဳတ္ခ်က္မ်ား (၂၆)
………………………………………………………
လူပ်ိဳ အပ်ိဳလား ဟိုလို ဒီလိုလား ရွင္းေအာင္ေမးခ်င္တဲ႔အခါ
.
(1) When are you going to get married?
ခင္ဗ်ား ဘယ္ေတာ႔ မဂၤလာေဆာင္မွာလဲ
(2) I’m going to get married this spring.
က်ေနာ္ ဒီေႏြဦးရာသီမွာ မဂၤလာေဆာင္ပါမယ္
(3) Are you married?
ခင္ဗ်ားက အိမ္ေထာင္ရွိပါသလား
(4) I’m married.
က်ေနာ္က အိမ္ေထာင္ရွိပါတယ္
(5) I’m single.
က်ေနာ္က လူပ်ိဳပါ
(6) I’m separated.
က်ေနာ္က အိမ္ေထာင္နဲ႔ ကြဲေနပါတယ္
(7) I’m divorced.
က်ေနာ္က အိမ္ေထာင္နဲ႔ ကြာရွင္းျပတ္စဲထားပါတယ္
(8) I’m a widow.
က်မက မုဆိုးမပါ
(9) I am a widower but...
က်ေနာ္က မုဆိုးဖိုပါ ဒါေပမယ္႔ .. (ဘာမ်ားဆက္္ရႊီးမလဲမသိ)
(10) I’m a widower who is ready to merry again.
က်ေနာ္က ေနာက္ထပ္ အိမ္ေထာင္ျပဳဖို႔ အသင္႔ျဖစ္ေနတဲ႔ မုဆိုးဖိုပါ (မလြယ္ေၾကာပဲ)
(11) I’m a divorcee and I have one dependent daughter who is 14 years old.
က်ေနာ္က ကြာရွင္းျပတ္စဲထားသူတစ္ေယာက္ျဖစ္ျပီး က်ေနာ္႔မွာ ၁၄ ႏွစ္အရြယ္ မွီခိုသမီးတစ္ေယာက္ ရွိပါတယ္
(12) Do you have anyone in mind?
ခင္ဗ်ား (လက္ထပ္ဖို႔) စိတ္ကူးထားတဲ႔ တစ္ေယာက္ေယာက္မ်ား ရွိပါသလား
(13) I’m not seeing anybody.
က်ေနာ္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မျမင္မိပါဘူး (စိတ္တိုင္းမက်ေသးပါဘူး)
(14) He’s not my type.
သူက က်မၾကိဳက္တဲ႔ ပုံစံမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး
(15) I’m crazy about you.
က်ေနာ္ ခင္ဗ်ားကို အရူးအမူးစြဲလမ္းေနပါတယ္
(16) Would you like to go out with me?
က်ေနာ္နဲ႔ အျပင္လိုက္ခဲ႔ပါလား (သတိထားရမယ္)
(17) Will you marry me?
က်ေနာ္႔ကို လက္ထပ္ပါလား
(ေယာက်္ားေလးက ခ်စ္သူေရွ႕မွာ ဒူးတစ္ဖက္ေထာက္ျပီး ဒီလို လက္ထပ္ခြင္႔ေတာင္းေလ႔ရွိပါတယ္ ၊ ျမင္ဖူးၾကမွာပါ ။ ေမးခြန္းမဟုတ္ပဲနဲ႔ request သေဘာျဖစ္ပါတယ္ )
(18) I’m engaged to merry her.
က်ေနာ္ သူမကို လက္ထပ္ဖို႔ ေစ႔စပ္လိုက္ပါတယ္
(19) I’ve been married for five years.
က်ေနာ္ အိမ္ေထာင္က်ခဲ႔တာ ငါးႏွစ္ရွိပါျပီ
................................
ရွင္းရမွာေတြ အမ်ားၾကီးရွိေနလို႔ အခ်ိန္ရလွ်င္ ဆက္ဖတ္ပါ
..
(1) marry (v) အိမ္ေထာင္ျပဳသည္ ၊ လက္ထပ္သည္
marry ကိုသုံးလွ်င္ direct object ေရွ႕မွာ to မထည္႔ရပါဘူး ။ formal (ပုံစံက်) အေနနဲ႔ ပိုသုံးပါတယ္ ။
.
She married a doctor. သူမ ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္ကို လက္ထပ္ခဲ႔တယ္
( ဒီ၀ါက်မွာ married ဟာ simple past form (V2) ျဖစ္ပါတယ္)
.......................
(2) married (adj) လက္ထပ္ထားေသာ ၊ အိမ္ေထာင္ရွိေသာ
.
I am married. က်ေနာ္က အိမ္ေထာင္ရွိပါတယ္
( Sub + V-be + Adj )... ပုံစံ ျဖစ္တယ္လို႔ နားလည္ပါ
.................................
(3) get married (v) မဂၤလာေဆာင္သည္
သူ႔ရဲ႕ verb form က get married, got married, got married, getting married .. ဒီလိုသြားပါတယ္ ၊ ေနာက္က married ဟာ မေျပာင္းလဲပဲ ရွိေနပါတယ္ ၊
.
They are getting married on Sunday.
သူတို႔ တနဂၤေႏြေန႔မွာ မဂၤလာေဆာင္ၾကေတာ႔မယ္
(နီးကပ္ေသခ်ာတဲ႔ အနာဂတ္အတြက္ present continuous ကိုသုံးလို႔ရပါတယ္)
......................
(4) be/get married to (someone) = တစ္စုံတစ္ေယာက္ကို လက္ထပ္သည္
ဘယ္သူ႔ကို လက္ထပ္တယ္ဆိုတဲ႔ ကံပုဒ္ (Object) ပါလာလွ်င္ “to” ထည္႔ေပးရပါတယ္
(သတိထားရမွာက marry/ married ဆိုတိုင္း to အျမဲလိုက္ရမွာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာပါပဲ)
.
I was married to Sam.
I got married to Sam.
က်မ Sam နဲ႔ လက္ထပ္ခဲ႔ပါတယ္.
.
She got married to her childhood sweetheart.
သူမက သူမရဲ႕ ငယ္ခ်စ္ဦးနဲ႔ လက္ထပ္ခဲ႔ပါတယ္
.....................
(5) get married with ျဖင္႔/အရ .. လက္ထပ္သည္
with ေနာက္မွာ လူပုဂိၢဳလ္ မလာရပါဘူး
.
They got married with a great ceremony.
သူတို႔ဟာ ၾကီးက်ယ္တဲ႔ အခန္းအနားျဖင္႔ လက္ထပ္ခဲ႔ၾကပါတယ္
They got married with her mother's permission.
သူတို႔ဟာ အမ်ိဳးသမီးအေမရဲ႕ ခြင္႔ျပဳခ်က္အရ လက္ထပ္ခဲ႔ၾကပါတယ္
...........................
(6) get married in (someplace) .. .. ေနရာမွာ လက္ထပ္သည္
.
They got married in Hawaii.
သူတို႔ဟာ၀ိုင္အီမွာ လက္ထပ္ခဲ႔ၾကပါတယ္
....................
(7) get married on (Time) .. အခ်ိန္မွာ လက္ထပ္သည္
.
They got married on May 1, 1967
သူတို႔ ၁၉၆၇ ေမလ (၁) ရက္ေန႔မွာ လက္ထပ္ခဲ႔ၾကပါတယ္
.
(8) get married at (age) ..အသက္ ..နွစ္မွာ လက္ထပ္သည္
I will get married at 35.
က်ေနာ္ အသက္ ၃၅ ႏွစ္မွာ လက္ထပ္မယ္.. စသည္ျဖင္႔ သုံးနိုင္ၾကပါတယ္
....................
ဒီေလာက္ေတာင္ ေသခ်ာရွင္းထားေပမယ္႔လည္း နားမလည္တာ အနည္းငယ္ရွိနိုင္ပါေသးတယ္ ၊ ရွုပ္ေထြးတဲ႔ သုံးစြဲပုံေတြေၾကာင္႔ပါ ဆက္လက္ေလ႔လာမွဳမ်ားနဲ႔ ေပါင္းစပ္ယူပါ ။
.
ေမတၱာျဖင္႔ 
Credit to အဂၤလိပ္စာ စိတ္၀င္စားသူမ်ားအဖြဲ႕ By Sayar WinNaingOo
heart emoticon

Post a Comment

0 Comments

Close Menu