Saturday, April 23, 2016

"ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားသည္ ၀ဲဘက္ပုခံုးကို သကၤန္းေတာ္ျဖင့္ အဘယ္ေၾကာင့္ ဖံုးလႊမ္းရသနည္း"



"ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားသည္
၀ဲဘက္ပုခံုးကို သကၤန္းေတာ္ျဖင့္
အဘယ္ေၾကာင့္ ဖံုးလႊမ္းရသနည္း"
****************
ျမတ္ဗုဒၶ သာသနာမွာ လက္၀ဲေတာ္ရံ
လက္ယာေတာ္ရံဆိုတာရွိတယ္
လက္၀ဲေတာ္ရံဆိုတာ
တန္ခိုးအရာမွာ ဧတဒဂ္္ရတဲ့ အရွင္္မဟာေမာဂၢလာန္ပါ
လက္ယာေတာ္ရံဆိုတာ
ပညာအရာမွာ ဧတဒဂ္္ရတဲ့အရွင္္သာရိပုတၱရာပါ

တန္ခိုးက လက္၀ဲ၊ ပညာက လက္ယာ...
တန္ခိုးဆိုတာ အာသ ေ၀ါတရားတို ့ရဲ႕
ကုန္္ရာခန္းရာ အရဟတၱဓဇ၊
အရဟတၱရဲ႕ အလံတံခြန္သာျဖစ္တယ္။

ပညာဆိုတာကေတာ့ ၀ိပႆနာပညာ၊
မဂ္ပညာ၊ ဖိုလ္ပညာက ေန နိဗၺာန္ကို ရဖို ့ေရာက္ဖို ့ပါ

ပုထုဇဥ္တို ့ရဲ႕စိတ္သဘာ၀ဆိုတာ အဆန္းၾကိဳက္၊
တစ္ခုရုိး တစ္မ်ိဳးေျပာင္းျပီး
တစ္သံသရာလံုး ဆန္းတယ္ထင္္တာေတြေနာက္
လိုက္ခဲ့ၾကတယ္။
ရုိင္းရုိင္းေျပာရရင္
လမ္းေဘးက ေမ်ာက္ပြဲ၊ မ်က္လွည့္ပြဲကအစ ဆန္းတယ္ထင္္တာ မွန္သမွ်မွာ လူေတြေမ့ေမ်ာ သာယာေနတတ္ၾကတယ္။

ဒီေတာ့ တန္ခိုးရဲ႕ ဆန္းဆန္းျပားျပား
ဖမ္းစားမႈအေပၚ ေမ့ေလ်ာ့ေတြေ၀ သာယာေနၾကရင္
မဂ္ပညာ ဖိုလ္ပညာကြယ္မွာပဲ၊
မဂ္ပညာ ဖိုလ္ပညာကြယ္္ရင္ သာသနာကြယ္မွာပဲ။
သာသနာကြယ္ျပီ ဆိုတာနဲ ့
သတၱ၀ါေတြရဲ ့သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲ ဒုကၡအ ေပါင္းက
လြတ္ေျမာက္္ရာတရားေတြလည္းကြယ္တာပဲ။

ေယာဂီတို ့ တရားထိုင္္ရာမွာလည္း
တင္္ပ်ဥ္ေခြၾကား လက္ႏွစ္ဖက္ ယွက္တင္္တဲ့အခါ
လက္၀ဲလက္ကို ေအာက္က လက္ယာလက္ကို
အ ေပၚက ထားရတာလည္း ဒီသ ေဘာပဲ။

လက္၀ဲဆိုတဲ့ တန္ခိုးသ ေဘာကို
လက္ယာဆိုတဲ့ ပညာက ဖံုးထားအုပ္ထား
ဆင့္ထားရတယ္။

တစ္နည္းအားျဖင့္ေတာ့ လက္၀ဲက သမထ၊
လက္ယာက ၀ိပႆနာ။
သမထ တန္ခိုးကိုသာ ျပလိုက္လို ့က ေတာ့
အညွီ ယင္္အံုသလို ေန ေတာ့မွာေပါ့။

ရုပ္ နာမ္ ျဖစ္ပ်က္ေတြ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱေတြ
ဘာမွေဟာလို ့ ေျပာလို ့နား၀င္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။
တန္ခိုးျပမိရင္ တန္ခိုးပဲ ကိုးကြယ္မွာ။
၀ိပႆနာပညာ၊ ဖိုလ္ပညာ၊ မဂ္ပညာေတြဆိုတာ
က်င့္ၾကံအားထုတ္္ရမွန္းေတာင္ သိမွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။

တန္ခိုးေလာက္္ရင္ မိန္းေမာေနရင္
သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲက မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္္ဘူး။
ဒါ့ေၾကာင့္တန္ခိုးဆိုတာ ဖံုးထားအပ္ေသာအရာ၊
ပညာသာလွ်င္ အျမဲအစဥ္ ဖြင့္ထားအပ္ေသာအရာ၊
ေဖာ္ထားအပ္ေသာ အရာ၊

ဒါေၾကာင့္ တန္ခိုးကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့
လက္၀ဲဘက္ကို သကၤန္းနဲ ့ဖံုးထားရတယ္။ ပညာကိုကိုယ္စားျပဳတဲ့ လက္ယာဘက္ကိုေတာ့
ဖြင့္ျပထားရတယ္၊ ေဖာ္ထားရတယ္။
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာေဗာဓိျမိဳင္္ဆရာေတာ္ၾကီး
ဆုံးမၾသဝါဒျဖစ္ပါသည္ ။

ေမတၱာေစတနာျဖင့္
အသွ်င္ ပညိႏၵ

0 comments:

Post a Comment