ဗုဒၶဝါဒ ႏွင္႔ ဟိႏၵဴအယူဝါဒ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
ဗုဒၶသည္ ဟိႏၵဴဘာသာအယူဝါဒမွ အေကာင္းဆံုးေသာအစိတ္အပိုင္းတို႔ကို ေကာင္းစြာ တတ္ေျမာက္ကၽြမ္းက်င္သည္ မဟုတ္ပါေလာ။ ဗုဒၶသည္ ဟိႏၵဴေဝဒက်မ္းတို႔တြင္ နစ္ျမဳပ္ဖံုးကြယ္ေနသည့္ အခ်ိဳ႕တရားတို႔ကို ျပန္လည္ ေဖာ္ထုတ္ ေနသည္ မဟုတ္ေလာ။
(ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားသူ - ေဝဒက်မ္းမ်ား၊ ဆင္ေျခအတတ္၊ ပူရဏ္က်မ္းမ်ားကို ေကာင္းစြာ ကၽြမ္းက်င္သည့္ ဟိႏၵဴဘုန္းေတာ္ႀကီး ပ႑ိတ္ အက္(စ္) အက္(စ္) ႐ူကာလဂ်ီ၊ ဘံုဘုိင္ၿမိဳ႕၊ ေျဖဆိုသူ - ဆရာေတာ္ အရွင္အရိယဓမၼ။)
ဆရာေတာ္အရွင္အရိယဓမၼ။ ဗုဒၶဟာ ပ႑ိတ္ႀကီးထင္ေနသလို ဟိႏၵဴဘာသာအယူဝါဒမွ အဆီအႏွစ္ေတြ၊ အေကာင္း ဆံုး အစိတ္အပိုင္းေတြကို မကၽြမ္းက်င္ပါ။ ေဝဒက်မ္းမ်ားတြင္ နစ္ျမဳပ္ဖံုးကြယ္ေနတဲ့ အခ်ိဳ႕တရားတို႔ကိုလည္း ျပန္လည္ ေဖာ္ထုတ္ ေဟာေျပာမေနပါ။ ဗုဒၶဟာ ေလးသေခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတသိန္းတုိင္တုိင္ ပါရမီ (၁၀)ပါးကို ျဖည့္ဆည္းက်င့္သံုးခဲ့တဲ့ အတြက္ ဆရာမရွိဘဲ သစၥာေလးပါးတရားေတာ္ကို ပိုင္းျခားထင္ထင္ သိျမင္ေတာ္မူတယ္။ သူေဟာေျပာခဲ့တဲ့ တရား ေတြဟာ ဒီ သစၥာေလးပါးတရားေတာ္ကို အေျခခံၿပီး ေဟာေတာ္မူခဲ့တဲ့တရားေတြသာျဖစ္တယ္။ ဟိႏၵဴေဝဒက်မး္ေတြ ထဲကလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဘယ္ ဘာသာအယူဝါဒထဲကမွ ယူၿပီး ေဟာေတာ္မူတဲ့ တရားေတြလည္းမဟုတ္ဘူး။
သူေဟာ ေတာ္မူခဲ့တဲ့ တရားေတြဟာ သစ္လြင္တဲ့တရားေတြလည္း ျဖစ္တယ္။ ဘယ္ ဘာသာအယူဝါဒကို ထူေထာင္ခဲ့တဲ့လူမွ သူ ေဟာေတာ္မူခဲ့တဲ့ တရားေတြကို သိလည္း မသိခဲ့ဖူးဘူး၊ ၾကားလည္း မၾကားခဲ့ဖူးဘူး။
ဦးပၪၨင္း ယခု ေဟာေျပာခဲ့တဲ့အခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အကိုးအကားအေထာက္အထားျပဳရမယ္ဆုိရင္ အဇီဝကဂုိဏ္းဝင္ ဥပက ေမးတဲ့ ေမးခြန္းကို ဗုဒၶဟာ ဘုရားအျဖစ္ကို ရလွ်င္ရခ်င္း၊ တနည္းအားျဖင့္ အဝိဇၨာအေမွာင္တရား ဟူသည္ကို ပယ္ရွင္းႏိုင္လွ်င္ ပယ္ရွင္းႏိုင္ခ်င္း ေျဖၾကားေတာ္မူရင္း မိန္႔ေတာ္မူခဲ့တဲ့ "ဥပက၊ ငါကား ရန္ဟူသမွ်အကုန္လံုးကို ဖယ္ရွားသုတ္သင္ၿပီးေပၿပီ။ ငါကား အလံုးစံုေသာတရားတို႔ကို မ်က္ဝါးထင္ထင္ သိျမင္ေတာ္မူေခ်ၿပီ။ ငါသည္ အညစ္ အေၾကး ဟူသမွ် ျမဴမွ်မက်န္ေအာင္ ကင္းစင္ေတာ္မူေပၿပီ။ ငါကား ရွိရွိ သမွ်ေသာ တရားတို႔ကို စြန္႔ခြာၿပီးၿပီ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ငါသည္ မည္သည့္တရားကိုမွ် တပ္မက္ျခင္းမရွိေတာ့ၿပီ။ ငါကိုယ္တိုင္ အသိဉာဏ္ ဟူသ မွ်ကို ပိုင္ထားၿပီးျဖစ္ရာ မည္သူ႔ ကို ဆရာေခၚရမည္နည္း။ ငါ့တြင္ ဆရာမရွိၿပီ။ ငါႏွင့္ႏိႈင္းယွဥ္အပ္သူကား မရွိၿပီ။ လူ႔ေလာက၊ နတ္ေလာက တြင္ ငါႏွင့္ တူသူကား မရွိၿပီ။
ငါကား ေလာကတြင္ အျမင့္ျမတ္ဆံုး၊ ေလာကတြင္ အတတ္ဆံုး၊ အသိဆံုးဆရာျဖစ္၏။ ငါကား ခ်မ္း သာ သုခႏွင့္ျပည့္စံုလွ၏။ ငါကား အသခၤတဓာတ္ ျမတ္ေသာ နိဗၺာန္ကို ရရွိေပၿပီ။ ငါသည္ ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ကို ေဟာေတာ္မူရန္ ဗာရာဏသီျပည္သို႔ ၾကြေတာ္မူမည္။ ဤအေမွာင္ထုျဖင့္ၿပီးသည့္ ေလာကႀကီးတြင္ ဘယ္ေသာအခါမွ် မဆိတ္သုဥ္းသည့္ အမတစည္ႀကီးကို ႐ိုက္တီးေပအံ့" ဆိုတဲ့ စကားေတြနဲ႔ သာဓကေဆာင္ျပရေပမယ္။ ဒီဗုဒၶကိုယ္ေတာ္ တုိင္ ေဟာေျပာေတာ္မူခဲ့တဲ့ စကားေတြအျပင္ ပ႑ိတ္ႀကီးရဲ့ စိတ္ထဲမွာစဲြေနတဲ့ မွားယြင္းတဲ့ အယူအဆေတြ ကင္းစင္ သြားေအာင္ ဦးပၪၨင္းက ေအာက္ပါေမးခြန္းေတြကို ေမးရလိမ့္မယ္။
(ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားသူ - ေဝဒက်မ္းမ်ား၊ ဆင္ေျခအတတ္၊ ပူရဏ္က်မ္းမ်ားကို ေကာင္းစြာ ကၽြမ္းက်င္သည့္ ဟိႏၵဴဘုန္းေတာ္ႀကီး ပ႑ိတ္ အက္(စ္) အက္(စ္) ႐ူကာလဂ်ီ၊ ဘံုဘုိင္ၿမိဳ႕၊ ေျဖဆိုသူ - ဆရာေတာ္ အရွင္အရိယဓမၼ။)
ဆရာေတာ္အရွင္အရိယဓမၼ။ ဗုဒၶဟာ ပ႑ိတ္ႀကီးထင္ေနသလို ဟိႏၵဴဘာသာအယူဝါဒမွ အဆီအႏွစ္ေတြ၊ အေကာင္း ဆံုး အစိတ္အပိုင္းေတြကို မကၽြမ္းက်င္ပါ။ ေဝဒက်မ္းမ်ားတြင္ နစ္ျမဳပ္ဖံုးကြယ္ေနတဲ့ အခ်ိဳ႕တရားတို႔ကိုလည္း ျပန္လည္ ေဖာ္ထုတ္ ေဟာေျပာမေနပါ။ ဗုဒၶဟာ ေလးသေခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတသိန္းတုိင္တုိင္ ပါရမီ (၁၀)ပါးကို ျဖည့္ဆည္းက်င့္သံုးခဲ့တဲ့ အတြက္ ဆရာမရွိဘဲ သစၥာေလးပါးတရားေတာ္ကို ပိုင္းျခားထင္ထင္ သိျမင္ေတာ္မူတယ္။ သူေဟာေျပာခဲ့တဲ့ တရား ေတြဟာ ဒီ သစၥာေလးပါးတရားေတာ္ကို အေျခခံၿပီး ေဟာေတာ္မူခဲ့တဲ့တရားေတြသာျဖစ္တယ္။ ဟိႏၵဴေဝဒက်မး္ေတြ ထဲကလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဘယ္ ဘာသာအယူဝါဒထဲကမွ ယူၿပီး ေဟာေတာ္မူတဲ့ တရားေတြလည္းမဟုတ္ဘူး။
သူေဟာ ေတာ္မူခဲ့တဲ့ တရားေတြဟာ သစ္လြင္တဲ့တရားေတြလည္း ျဖစ္တယ္။ ဘယ္ ဘာသာအယူဝါဒကို ထူေထာင္ခဲ့တဲ့လူမွ သူ ေဟာေတာ္မူခဲ့တဲ့ တရားေတြကို သိလည္း မသိခဲ့ဖူးဘူး၊ ၾကားလည္း မၾကားခဲ့ဖူးဘူး။
ဦးပၪၨင္း ယခု ေဟာေျပာခဲ့တဲ့အခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အကိုးအကားအေထာက္အထားျပဳရမယ္ဆုိရင္ အဇီဝကဂုိဏ္းဝင္ ဥပက ေမးတဲ့ ေမးခြန္းကို ဗုဒၶဟာ ဘုရားအျဖစ္ကို ရလွ်င္ရခ်င္း၊ တနည္းအားျဖင့္ အဝိဇၨာအေမွာင္တရား ဟူသည္ကို ပယ္ရွင္းႏိုင္လွ်င္ ပယ္ရွင္းႏိုင္ခ်င္း ေျဖၾကားေတာ္မူရင္း မိန္႔ေတာ္မူခဲ့တဲ့ "ဥပက၊ ငါကား ရန္ဟူသမွ်အကုန္လံုးကို ဖယ္ရွားသုတ္သင္ၿပီးေပၿပီ။ ငါကား အလံုးစံုေသာတရားတို႔ကို မ်က္ဝါးထင္ထင္ သိျမင္ေတာ္မူေခ်ၿပီ။ ငါသည္ အညစ္ အေၾကး ဟူသမွ် ျမဴမွ်မက်န္ေအာင္ ကင္းစင္ေတာ္မူေပၿပီ။ ငါကား ရွိရွိ သမွ်ေသာ တရားတို႔ကို စြန္႔ခြာၿပီးၿပီ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ငါသည္ မည္သည့္တရားကိုမွ် တပ္မက္ျခင္းမရွိေတာ့ၿပီ။ ငါကိုယ္တိုင္ အသိဉာဏ္ ဟူသ မွ်ကို ပိုင္ထားၿပီးျဖစ္ရာ မည္သူ႔ ကို ဆရာေခၚရမည္နည္း။ ငါ့တြင္ ဆရာမရွိၿပီ။ ငါႏွင့္ႏိႈင္းယွဥ္အပ္သူကား မရွိၿပီ။ လူ႔ေလာက၊ နတ္ေလာက တြင္ ငါႏွင့္ တူသူကား မရွိၿပီ။
ငါကား ေလာကတြင္ အျမင့္ျမတ္ဆံုး၊ ေလာကတြင္ အတတ္ဆံုး၊ အသိဆံုးဆရာျဖစ္၏။ ငါကား ခ်မ္း သာ သုခႏွင့္ျပည့္စံုလွ၏။ ငါကား အသခၤတဓာတ္ ျမတ္ေသာ နိဗၺာန္ကို ရရွိေပၿပီ။ ငါသည္ ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ကို ေဟာေတာ္မူရန္ ဗာရာဏသီျပည္သို႔ ၾကြေတာ္မူမည္။ ဤအေမွာင္ထုျဖင့္ၿပီးသည့္ ေလာကႀကီးတြင္ ဘယ္ေသာအခါမွ် မဆိတ္သုဥ္းသည့္ အမတစည္ႀကီးကို ႐ိုက္တီးေပအံ့" ဆိုတဲ့ စကားေတြနဲ႔ သာဓကေဆာင္ျပရေပမယ္။ ဒီဗုဒၶကိုယ္ေတာ္ တုိင္ ေဟာေျပာေတာ္မူခဲ့တဲ့ စကားေတြအျပင္ ပ႑ိတ္ႀကီးရဲ့ စိတ္ထဲမွာစဲြေနတဲ့ မွားယြင္းတဲ့ အယူအဆေတြ ကင္းစင္ သြားေအာင္ ဦးပၪၨင္းက ေအာက္ပါေမးခြန္းေတြကို ေမးရလိမ့္မယ္။
(ထိုကဲ့သုိ႔ ေျပာဆိုၿပီးေနာက္)
ဆရာေတာ္။ ပ႑ိတ္ႀကီးဟာ ဘံုဘိုင္ၿမိဳ႕မွာရွိတဲ့ ျဗဟၼဏေတြထဲမွ ပညာရွိပဲ မဟုတ္လား။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ တပည့္ေတာ္ဟာ ျဗဟၼဏေတြထဲက ပညာရွိတေယာက္ျဖစ္႐ံုမကပါဘူး၊ ဟိႏၵဴအယူဝါဒနဲ႔ဆုိင္ရာမွာ လည္း ကၽြမ္းက်င္တတ္ေျမာက္ၿပီး ဟိႏၵဴေတြရဲ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးတပါးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္။ ဒါျဖင့္ရင္ ပ႑ိတ္ႀကီးဟာ ဟိႏၵဴက်မ္းဂန္ေတြအနက္ ဘယ္က်မ္းဂန္ကို ပိုၿပီးတတ္ကၽြမ္းနားလည္ပါ သလဲ။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ တပည့္ေတာ္ဟာ ေဝဒက်မ္း၊ ျဗဟၼာ၊ ဗိႆႏိုး၊ သွ်ီဝ စတဲ့ ဘုရားသံုးဆူနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့က်မ္း၊နကၡတ္က်မ္း၊ ေဗဒင္က်မ္း၊ ပူရဏ္က်မ္း၊ ေဝဒႏၱက်မ္း စတဲ့ က်မ္းေတြအားလံုးကို ကၽြမ္းက်င္လိမၼာပါတယ္ ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ ဗုဒၶဟာ ဟိႏၵဴအယူဝါဒနဲ႔ အႏွစ္သာရေတြကိုကၽြမ္းက်င္ၿပီး ဟိႏၵဴေဝဒက်မ္းဂန္ထဲမွ တိမ္ျမဳပ္ေနတဲ့ တရားေတြကို ေဖာ္ထုတ္ေနတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းကို ရစ္(ဂ)ေဝဒက်မ္းထဲမွာ ေတြ႔ဖူးသလား ပ႑ိတ္ႀကီး။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ မေတြ႔ဖူးပါဘူး ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ အတၱာရဝ ေဝဒက်မ္းထဲမွာေကာ ပ႑ိတ္ႀကီး။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ မေတြ႔ဖူးပါဘူး ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ ဇယေဝဒက်မ္းထဲမွာေကာ ပ႑ိတ္ႀကီး။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ မေတြ႔ဖူးပါဘူး ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ သာမေဝဒက်မ္းထဲမွာေကာ ပ႑ိတ္ႀကီး။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ မေတြ႔ဖူးပါဘူး ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ ပၪၥေဝဒက်မ္းထဲမွာေကာ ပ႑ိတ္ႀကီး။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ မေတြ႔ဖူးပါဘူး ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ ခုဒၵဂီတက်မ္းထဲမွာေကာ ပ႑ိတ္ႀကီး။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ မေတြ႔ဖူးပါဘူး ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ ဘဂဝါဂီတ ထဲမွာေကာ ပ႑ိတ္ႀကီး။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ မေတြ႔ဖူးပါဘူး ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ မဟာဘာရတက်မ္းထဲမွာေကာ ပ႑ိတ္ႀကီး။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ မေတြ႔ဖူးပါဘူး ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ ရာမာယာနက်မ္းထဲမွာေကာ ပ႑ိတ္ႀကီး။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ မေတြ႔ဖူးပါဘူး ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ ဥပနိသွ်က်မ္းထဲမွာေကာ ပ႑ိတ္ႀကီး။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ မေတြ႔ဖူးပါဘူး ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ ပူရဏ္က်မ္းထဲမွာေကာ ပ႑ိတ္ႀကီး။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ မေတြ႔ဖူးပါဘူး ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ ပ႑ိတ္ႀကီးဟာ ဘံုဘိုင္ၿမိဳ႕မွာရွိတဲ့ ျဗဟၼဏေတြထဲမွ ပညာရွိပဲ မဟုတ္လား။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ တပည့္ေတာ္ဟာ ျဗဟၼဏေတြထဲက ပညာရွိတေယာက္ျဖစ္႐ံုမကပါဘူး၊ ဟိႏၵဴအယူဝါဒနဲ႔ဆုိင္ရာမွာ လည္း ကၽြမ္းက်င္တတ္ေျမာက္ၿပီး ဟိႏၵဴေတြရဲ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးတပါးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္။ ဒါျဖင့္ရင္ ပ႑ိတ္ႀကီးဟာ ဟိႏၵဴက်မ္းဂန္ေတြအနက္ ဘယ္က်မ္းဂန္ကို ပိုၿပီးတတ္ကၽြမ္းနားလည္ပါ သလဲ။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ တပည့္ေတာ္ဟာ ေဝဒက်မ္း၊ ျဗဟၼာ၊ ဗိႆႏိုး၊ သွ်ီဝ စတဲ့ ဘုရားသံုးဆူနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့က်မ္း၊နကၡတ္က်မ္း၊ ေဗဒင္က်မ္း၊ ပူရဏ္က်မ္း၊ ေဝဒႏၱက်မ္း စတဲ့ က်မ္းေတြအားလံုးကို ကၽြမ္းက်င္လိမၼာပါတယ္ ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ ဗုဒၶဟာ ဟိႏၵဴအယူဝါဒနဲ႔ အႏွစ္သာရေတြကိုကၽြမ္းက်င္ၿပီး ဟိႏၵဴေဝဒက်မ္းဂန္ထဲမွ တိမ္ျမဳပ္ေနတဲ့ တရားေတြကို ေဖာ္ထုတ္ေနတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းကို ရစ္(ဂ)ေဝဒက်မ္းထဲမွာ ေတြ႔ဖူးသလား ပ႑ိတ္ႀကီး။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ မေတြ႔ဖူးပါဘူး ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ အတၱာရဝ ေဝဒက်မ္းထဲမွာေကာ ပ႑ိတ္ႀကီး။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ မေတြ႔ဖူးပါဘူး ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ ဇယေဝဒက်မ္းထဲမွာေကာ ပ႑ိတ္ႀကီး။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ မေတြ႔ဖူးပါဘူး ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ သာမေဝဒက်မ္းထဲမွာေကာ ပ႑ိတ္ႀကီး။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ မေတြ႔ဖူးပါဘူး ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ ပၪၥေဝဒက်မ္းထဲမွာေကာ ပ႑ိတ္ႀကီး။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ မေတြ႔ဖူးပါဘူး ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ ခုဒၵဂီတက်မ္းထဲမွာေကာ ပ႑ိတ္ႀကီး။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ မေတြ႔ဖူးပါဘူး ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ ဘဂဝါဂီတ ထဲမွာေကာ ပ႑ိတ္ႀကီး။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ မေတြ႔ဖူးပါဘူး ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ မဟာဘာရတက်မ္းထဲမွာေကာ ပ႑ိတ္ႀကီး။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ မေတြ႔ဖူးပါဘူး ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ ရာမာယာနက်မ္းထဲမွာေကာ ပ႑ိတ္ႀကီး။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ မေတြ႔ဖူးပါဘူး ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ ဥပနိသွ်က်မ္းထဲမွာေကာ ပ႑ိတ္ႀကီး။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ မေတြ႔ဖူးပါဘူး ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ ပူရဏ္က်မ္းထဲမွာေကာ ပ႑ိတ္ႀကီး။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ မေတြ႔ဖူးပါဘူး ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ ဒါျဖင့္ရင္ ရွန္ကရက်ာလယဆုိတဲ့ ဟိႏၵဴဆရာႀကီး ျပဳစုခဲ့တဲ့ ေဝဒႏၱက်မ္းေတြထဲမွာ ပ႑ိတ္ႀကီး ေတြ႔ ရတာ မဟုတ္လား။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ ဒီအတုိင္း မွန္ပါတယ္ဆရာေတာ္။ ဆရာေတာ္ေမးတဲ့ ေမးခြန္းေတြကို ေထာက္႐ႈၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ဆရာေတာ္ဟာ ဟိႏၵဴက်မ္းဂန္ေတြကို အေတာ္ပဲ ႏွံ႔ႏွံ႔စပ္စပ္ ဖတ္႐ႈေလ့လာထားေၾကာင္း ထင္ရွားပါတယ္။
ဆရာေတာ္။ ပ႑ိတ္ႀကီးတုိ႔ရဲ့ ဆရာႀကီး ရွန္ကရက်ာလယ ဟာ ဘယ္မွာ ဖြားျမင္ပါသလဲ။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ အိႏၵိယျပည္ေတာင္ပိုင္း ထရစ္ဗန္ဒရန္ၿမိဳ႕မွာ ဖြားျမင္ပါတယ္ ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ သူဟာ ဘယ္သူ႔ရဲ့သားလဲ ပ႑ိတ္ႀကီး။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ မွတ္တမ္းမ်ားအရေျပာရလွ်င္ သူဟာ ဂုဏ္သေရရွိ ျဗဟၼဏအႏြယ္ဝင္ အမ်ိဳးသမီးတေယာက္ရဲ့သား ျဖစ္ပါတယ္ ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ အဲဒီ ျဗဟၼဏအႏြယ္ဝင္ ဟိႏၵဴအမ်ိဳးသမီးႀကီးဟာ ရွန္ကရက်ာလယကို မေမြးဖြားမီ ႏွစ္ေပါင္း အေတာ္ၾကာ မုဆိုးမႀကီး ျဖစ္ခဲ့တယ္မဟုတ္လား ပ႑ိတ္ႀကီး။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ မွတ္တမ္းထဲမွာေတာ့ ဒီအတိုင္းပဲ ပါပါတယ္။
ဆရာေတာ္။ ပ႑ိတ္ႀကီးတုိ႔ရဲ့မွတ္တမ္းထဲမွာ ရွန္ကရက်ာလယဟာ ေျမာက္ပိုင္းအိႏၵိယကိုမသြားမီ ထရစ္ဗန္ဒရမ္ ၿမိဳ႕မွာ ဗုဒၶဘာသာရဟန္းေတာ္အျဖစ္နဲ႔ (၃)ႏွစ္တိတိ ေနထိုင္သြားေသးတယ္ မဟုတ္လား။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ ဆရာေတာ္ဘုရား၊ ဒီဟာေတြေမးေနလို႔ အက်ိဳးမရွိပါဘူးဘုရား။ ဒီကိစၥကို ဒီေနရာမွာပဲ ရပ္ပါေတာ့။ ဗုဒၶရဲ့တရားေတာ္ေတြဟာ ကမၻာ့ ဘယ္ဘာသာအယူဝါဒမွ တရားေတြနဲ႔မွ် ေရာစပ္ျခင္းမရွိဘူးဆိုတာ ဆရာေတာ္ ေျပာ ေဟာ ထားတဲ့ အခ်က္ေတြနဲ႔ပဲ ခုိင္လံုလွပါၿပီ။
ဤတြင္ တရားပဲြသဘာပတိပုဂၢိဳလ္သည္ ထုိင္ရာမွထ၍ ပ႑ိတ္႐ူကာလဂ်ီအား ...
"ကၽြႏ္ုပ္ဟာ ပ႑ိတ္ႀကီးအား အာမခံခ်က္ သံုးခ်က္နဲ႔ သင္ေမးလိုတဲ့ေမးခြန္းကို ဆရာေတာ္အား ေမးခြင့္ျပဳတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအာမခံခ်က္ သံုးခ်က္အနက္ တခ်က္ခ်က္ သင္ေဖာက္ဖ်က္ရင္ ေဟာဒီ ဆရာေတာ္ရဲ့တရားပဲြကို လာေရာက္ ဖ်က္တဲ့အေနနဲ႔ တရားစဲြရလိမ့္မယ္။ ပ႑ိတ္ႀကီးက ဆရာေတာ္ေမးတဲ့ေမးခြန္းကို ဟိႏၵဴက်မ္းစာမ်ားအရ မေျဖဆိုဘဲ တရားပဲြမွထြက္သြားမယ္ဆုိရင္ ပ႑ိတ္ႀကီးဟာ ေပးထားတဲ့အာမခံခ်က္ေတြကို ခ်ိဳးဖ်က္တဲ့အေနနဲ႔ တရား စဲြဆိုဖို႔ပဲ ရွိပါေတာ့တယ္" ဟု ေျပာေလ၏။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ ဒီအတုိင္း မွန္ပါတယ္ဆရာေတာ္။ ဆရာေတာ္ေမးတဲ့ ေမးခြန္းေတြကို ေထာက္႐ႈၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ဆရာေတာ္ဟာ ဟိႏၵဴက်မ္းဂန္ေတြကို အေတာ္ပဲ ႏွံ႔ႏွံ႔စပ္စပ္ ဖတ္႐ႈေလ့လာထားေၾကာင္း ထင္ရွားပါတယ္။
ဆရာေတာ္။ ပ႑ိတ္ႀကီးတုိ႔ရဲ့ ဆရာႀကီး ရွန္ကရက်ာလယ ဟာ ဘယ္မွာ ဖြားျမင္ပါသလဲ။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ အိႏၵိယျပည္ေတာင္ပိုင္း ထရစ္ဗန္ဒရန္ၿမိဳ႕မွာ ဖြားျမင္ပါတယ္ ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ သူဟာ ဘယ္သူ႔ရဲ့သားလဲ ပ႑ိတ္ႀကီး။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ မွတ္တမ္းမ်ားအရေျပာရလွ်င္ သူဟာ ဂုဏ္သေရရွိ ျဗဟၼဏအႏြယ္ဝင္ အမ်ိဳးသမီးတေယာက္ရဲ့သား ျဖစ္ပါတယ္ ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ အဲဒီ ျဗဟၼဏအႏြယ္ဝင္ ဟိႏၵဴအမ်ိဳးသမီးႀကီးဟာ ရွန္ကရက်ာလယကို မေမြးဖြားမီ ႏွစ္ေပါင္း အေတာ္ၾကာ မုဆိုးမႀကီး ျဖစ္ခဲ့တယ္မဟုတ္လား ပ႑ိတ္ႀကီး။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ မွတ္တမ္းထဲမွာေတာ့ ဒီအတိုင္းပဲ ပါပါတယ္။
ဆရာေတာ္။ ပ႑ိတ္ႀကီးတုိ႔ရဲ့မွတ္တမ္းထဲမွာ ရွန္ကရက်ာလယဟာ ေျမာက္ပိုင္းအိႏၵိယကိုမသြားမီ ထရစ္ဗန္ဒရမ္ ၿမိဳ႕မွာ ဗုဒၶဘာသာရဟန္းေတာ္အျဖစ္နဲ႔ (၃)ႏွစ္တိတိ ေနထိုင္သြားေသးတယ္ မဟုတ္လား။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ ဆရာေတာ္ဘုရား၊ ဒီဟာေတြေမးေနလို႔ အက်ိဳးမရွိပါဘူးဘုရား။ ဒီကိစၥကို ဒီေနရာမွာပဲ ရပ္ပါေတာ့။ ဗုဒၶရဲ့တရားေတာ္ေတြဟာ ကမၻာ့ ဘယ္ဘာသာအယူဝါဒမွ တရားေတြနဲ႔မွ် ေရာစပ္ျခင္းမရွိဘူးဆိုတာ ဆရာေတာ္ ေျပာ ေဟာ ထားတဲ့ အခ်က္ေတြနဲ႔ပဲ ခုိင္လံုလွပါၿပီ။
ဤတြင္ တရားပဲြသဘာပတိပုဂၢိဳလ္သည္ ထုိင္ရာမွထ၍ ပ႑ိတ္႐ူကာလဂ်ီအား ...
"ကၽြႏ္ုပ္ဟာ ပ႑ိတ္ႀကီးအား အာမခံခ်က္ သံုးခ်က္နဲ႔ သင္ေမးလိုတဲ့ေမးခြန္းကို ဆရာေတာ္အား ေမးခြင့္ျပဳတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအာမခံခ်က္ သံုးခ်က္အနက္ တခ်က္ခ်က္ သင္ေဖာက္ဖ်က္ရင္ ေဟာဒီ ဆရာေတာ္ရဲ့တရားပဲြကို လာေရာက္ ဖ်က္တဲ့အေနနဲ႔ တရားစဲြရလိမ့္မယ္။ ပ႑ိတ္ႀကီးက ဆရာေတာ္ေမးတဲ့ေမးခြန္းကို ဟိႏၵဴက်မ္းစာမ်ားအရ မေျဖဆိုဘဲ တရားပဲြမွထြက္သြားမယ္ဆုိရင္ ပ႑ိတ္ႀကီးဟာ ေပးထားတဲ့အာမခံခ်က္ေတြကို ခ်ိဳးဖ်က္တဲ့အေနနဲ႔ တရား စဲြဆိုဖို႔ပဲ ရွိပါေတာ့တယ္" ဟု ေျပာေလ၏။
ထိုအခါ ပ႑ိတ္႐ူကာလဂ်ီက ...
"သဘာပတိလူႀကီးမင္း၊ ကၽြႏ္ုပ္ေပးထားတဲ့ အာမခံခ်က္ေတြကို ကၽြႏု္ပ္ ယခုလို အမွတ္မထင္ ခ်ိဳးဖ်က္မိတဲ့အတြက္ ဝမ္းနည္းပါတယ္။ ကၽြႏု္ပ္ဟာ ဆရာေတာ္ေမးတဲ့ ေမးခြန္းမ်ားကို က်က်နန ေျဖဆိုပါေတာ့မယ္။ ဆရာေတာ္ကသာ ဆက္လက္ၿပီး ေမးလိုရာ ေမးပါေတာ့" ဟု ျပန္ေျဖေလ၏။
"သဘာပတိလူႀကီးမင္း၊ ကၽြႏ္ုပ္ေပးထားတဲ့ အာမခံခ်က္ေတြကို ကၽြႏု္ပ္ ယခုလို အမွတ္မထင္ ခ်ိဳးဖ်က္မိတဲ့အတြက္ ဝမ္းနည္းပါတယ္။ ကၽြႏု္ပ္ဟာ ဆရာေတာ္ေမးတဲ့ ေမးခြန္းမ်ားကို က်က်နန ေျဖဆိုပါေတာ့မယ္။ ဆရာေတာ္ကသာ ဆက္လက္ၿပီး ေမးလိုရာ ေမးပါေတာ့" ဟု ျပန္ေျဖေလ၏။
ဤတြင္ ဆရာေတာ္က ဆက္လက္၍ ...
"ပ႑ိတ္ႀကီး၊ ဦးပၪၨင္းေနာက္ဆံုးေမးတဲ့ ေမးခြန္းကိုသာ ျပန္ၿပီး ေျဖပါ"
ပ႑ိတ္ႀကီး။ မွတ္တမ္းအရဆုိရင္ ရွရီရွန္ကရက်ာလယဟာ ဗုဒၶဘာသာရဟန္းေတာ္အျဖစ္နဲ႔ (၃)ႏွစ္ေနထိုင္ခဲ့ဖူး ပါတယ္။
ဆရာေတာ္။ ဒါျဖင့္ရင္ ရွရီရွန္ကရက်ာလယဟာ ဘာျပဳလို႔ဗုဒၶသာသနာ့ေဘာင္မွထြက္ၿပီး အိႏၵိယျပည္ေျမာက္ပိုင္း တကၠသိုလ္ျပည္ကိုသြားရတာလဲ။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ သူဟာ ဗုဒၶသာသနာ့ေဘာင္အတြင္းမွာ ႀကီးေလးတဲ့အျပစ္တခုခုကို က်ဴးလြန္မိလို႔ သာသနာ့ေဘာင္ မွ ႏွင္အထုတ္ခံရတာနဲ႔ တူပါတယ္ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ ၆လ ၇လ ေက်ာ္ေက်ာ္ ေျခလ်င္ခရီးျပင္းႏွင္ၿပီး ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ အိႏၵိယျပည္ ေျမာက္ပိုင္းကိုသြားရတယ္လို႔ ယူဆသလဲ ပ႑ိတ္ႀကီး
ပ႑ိတ္ႀကီး။ ဒီလို ေျမာက္ပိုင္းအိႏၵိယကို ဒုကၡဆင္းရဲခံၿပီး သြားတာကေတာ့ သနႏၱနတရားေတာ္ကို ေဟာဖုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္။ ဒီသနႏၱနတရားကို ဘယ္သူ႔ဆီက သူေလ့လာသင္ၾကားသြားတာလဲ ပ႑ိတ္ႀကီး
ပ႑ိတ္ႀကီး။ ရွရီရွန္ကရက်ာလယဟာ ဒီ သနႏၱနတရားကို ရွရီကုမာရလိလာဘတၱ ဆီမွာ ေလ့လာသင္ၾကား ပါတယ္ ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ ကုမာရလိလာဘတၱဟာ တကၠသိုလ္ျပည္ ဗုဒၶတကၠသိုလ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးမွ ဆရာေတာ္ေဟာင္း မဟုတ္ဖူးလား။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ ဆရာေတာ္အမိန္႔ရွိတဲ့အတုိင္းပဲ ဟုတ္ဟန္တူပါတယ္ ဘုရား။
ဆရာေတာ္။ ရွရီကုမာရလိလာဘတၱေရာ၊ ရွရီရွန္ကရက်ာလယေရာ ႏွစ္ဦးစလံုးဟာ ဗုဒၶသာသနာ့ေဘာင္က ႏွင္ ထုတ္ခံၾကရေတာ့ ဗုဒၶဘာသာရဲ့ တကယ့္ရန္သူႀကီးေတြ ျဖစ္သြားၾကတယ္ မဟုတ္လား။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ ဒီလိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္ ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ ရွရီရွန္ကရက်ာလယဟာ ေဝဒႏၱသာသနာကို ထူေထာင္ဖုိ႔ရာ ဘယ္သူ႔ဆီက အခ်က္အလက္ေတြကို ရသလဲ ပ႑ိတ္ႀကီး
ပ႑ိတ္ႀကီး။ ရွရီရွန္ကရက်ာလယဟာ ေဝဒႏၱသာသနာကို ထူေထာင္ဖုိ႔ရာ အခ်က္အလက္ေတြကို ရွရီကုမာရ လိလာဘတၱဆီက ရတာပဲ ျဖစ္ရမွာပါ ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ အဲဒီ အခ်က္အလက္ေတြဟာ ဘာေတြလဲ။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ တပည့္ေတာ္ မသိပါဘူး ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ ပ႑ိတ္႐ူကာလဂ်ီ၊ ဒီကုမာရလိလာဘတၱဆီက ရွရီရွန္ကရက်ာလယရတဲ့အခ်က္ေတြဟာ တျခား မဟုတ္။ ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တုိင္ ေဟာေတာ္မူခဲ့တဲ့ မဇၩိမနိကာယ္ထဲမွတရားေတြျဖစ္တယ္။ မဇၩိမနိကာယ္နဲ႔ တေထရာ တည္းပဲ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ဗုဒၶဟာ ဟိႏၵဴဝါဒထဲက အေကာင္းဆံုး အဆီအႏွစ္ေတြကို ဗုဒၶက တတ္ကၽြမ္းတာ မဟုတ္ ဘူး ဆုိတာ ထင္ရွားေနၿပီ။ ဗုဒၶ ေဟာေတာ္မူထားတဲ့ တရားေတြကို ဟိႏၵဴအယူဝါဒက ၿမိဳထားတာသာျဖစ္တယ္။ ဒီ ဗုဒၶ ေဟာေတာ္မူထားတဲ့တရားေတြကိုသာ ကုမာရလိလာဘတၱက ရွန္ကရက်ာလယကို ယူေပးတာပဲ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဟိႏၵဴဘာသာဝင္ေတြက ရွန္ကရက်ာလယကို ေဝေရာဓနဗုဒၶ (႐ုပ္ဖ်က္ထားတဲ့ဗုဒၶ) လို႔ ေခၚၾကတာေပါ့။
"ပ႑ိတ္ႀကီး၊ ဦးပၪၨင္းေနာက္ဆံုးေမးတဲ့ ေမးခြန္းကိုသာ ျပန္ၿပီး ေျဖပါ"
ပ႑ိတ္ႀကီး။ မွတ္တမ္းအရဆုိရင္ ရွရီရွန္ကရက်ာလယဟာ ဗုဒၶဘာသာရဟန္းေတာ္အျဖစ္နဲ႔ (၃)ႏွစ္ေနထိုင္ခဲ့ဖူး ပါတယ္။
ဆရာေတာ္။ ဒါျဖင့္ရင္ ရွရီရွန္ကရက်ာလယဟာ ဘာျပဳလို႔ဗုဒၶသာသနာ့ေဘာင္မွထြက္ၿပီး အိႏၵိယျပည္ေျမာက္ပိုင္း တကၠသိုလ္ျပည္ကိုသြားရတာလဲ။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ သူဟာ ဗုဒၶသာသနာ့ေဘာင္အတြင္းမွာ ႀကီးေလးတဲ့အျပစ္တခုခုကို က်ဴးလြန္မိလို႔ သာသနာ့ေဘာင္ မွ ႏွင္အထုတ္ခံရတာနဲ႔ တူပါတယ္ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ ၆လ ၇လ ေက်ာ္ေက်ာ္ ေျခလ်င္ခရီးျပင္းႏွင္ၿပီး ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ အိႏၵိယျပည္ ေျမာက္ပိုင္းကိုသြားရတယ္လို႔ ယူဆသလဲ ပ႑ိတ္ႀကီး
ပ႑ိတ္ႀကီး။ ဒီလို ေျမာက္ပိုင္းအိႏၵိယကို ဒုကၡဆင္းရဲခံၿပီး သြားတာကေတာ့ သနႏၱနတရားေတာ္ကို ေဟာဖုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္။ ဒီသနႏၱနတရားကို ဘယ္သူ႔ဆီက သူေလ့လာသင္ၾကားသြားတာလဲ ပ႑ိတ္ႀကီး
ပ႑ိတ္ႀကီး။ ရွရီရွန္ကရက်ာလယဟာ ဒီ သနႏၱနတရားကို ရွရီကုမာရလိလာဘတၱ ဆီမွာ ေလ့လာသင္ၾကား ပါတယ္ ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ ကုမာရလိလာဘတၱဟာ တကၠသိုလ္ျပည္ ဗုဒၶတကၠသိုလ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးမွ ဆရာေတာ္ေဟာင္း မဟုတ္ဖူးလား။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ ဆရာေတာ္အမိန္႔ရွိတဲ့အတုိင္းပဲ ဟုတ္ဟန္တူပါတယ္ ဘုရား။
ဆရာေတာ္။ ရွရီကုမာရလိလာဘတၱေရာ၊ ရွရီရွန္ကရက်ာလယေရာ ႏွစ္ဦးစလံုးဟာ ဗုဒၶသာသနာ့ေဘာင္က ႏွင္ ထုတ္ခံၾကရေတာ့ ဗုဒၶဘာသာရဲ့ တကယ့္ရန္သူႀကီးေတြ ျဖစ္သြားၾကတယ္ မဟုတ္လား။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ ဒီလိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္ ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ ရွရီရွန္ကရက်ာလယဟာ ေဝဒႏၱသာသနာကို ထူေထာင္ဖုိ႔ရာ ဘယ္သူ႔ဆီက အခ်က္အလက္ေတြကို ရသလဲ ပ႑ိတ္ႀကီး
ပ႑ိတ္ႀကီး။ ရွရီရွန္ကရက်ာလယဟာ ေဝဒႏၱသာသနာကို ထူေထာင္ဖုိ႔ရာ အခ်က္အလက္ေတြကို ရွရီကုမာရ လိလာဘတၱဆီက ရတာပဲ ျဖစ္ရမွာပါ ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ အဲဒီ အခ်က္အလက္ေတြဟာ ဘာေတြလဲ။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ တပည့္ေတာ္ မသိပါဘူး ဆရာေတာ္။
ဆရာေတာ္။ ပ႑ိတ္႐ူကာလဂ်ီ၊ ဒီကုမာရလိလာဘတၱဆီက ရွရီရွန္ကရက်ာလယရတဲ့အခ်က္ေတြဟာ တျခား မဟုတ္။ ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တုိင္ ေဟာေတာ္မူခဲ့တဲ့ မဇၩိမနိကာယ္ထဲမွတရားေတြျဖစ္တယ္။ မဇၩိမနိကာယ္နဲ႔ တေထရာ တည္းပဲ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ဗုဒၶဟာ ဟိႏၵဴဝါဒထဲက အေကာင္းဆံုး အဆီအႏွစ္ေတြကို ဗုဒၶက တတ္ကၽြမ္းတာ မဟုတ္ ဘူး ဆုိတာ ထင္ရွားေနၿပီ။ ဗုဒၶ ေဟာေတာ္မူထားတဲ့ တရားေတြကို ဟိႏၵဴအယူဝါဒက ၿမိဳထားတာသာျဖစ္တယ္။ ဒီ ဗုဒၶ ေဟာေတာ္မူထားတဲ့တရားေတြကိုသာ ကုမာရလိလာဘတၱက ရွန္ကရက်ာလယကို ယူေပးတာပဲ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဟိႏၵဴဘာသာဝင္ေတြက ရွန္ကရက်ာလယကို ေဝေရာဓနဗုဒၶ (႐ုပ္ဖ်က္ထားတဲ့ဗုဒၶ) လို႔ ေခၚၾကတာေပါ့။
ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြက သပိတ္ေမွာက္ပစ္လိုက္လို႔ အိႏၵိယျပည္ေတာင္ပိုင္း ထရစ္ဗန္ဒရမ္ၿမိဳ႕က ထြက္ခြာသြားၿပီးတဲ့ ေနာက္ ရွန္ကရက်ာလယဟာ ဗုဒၶရဲ့ အယူဝါဒကို ဖ်က္ဆီးဖို႔၊ မ်ိဳးမျပဳတ္ ျပဳတ္ေအာင္ျဖဳတ္ပစ္ဖို႔ သစၥာဓိ႒ာန္ျပဳလိုက္ပါ တယ္။ အဲဒီေနာက္ အနစၥကဘုရင္ရဲ့ မိဖုရားကိုသူ႔ဘက္ပါလာေအာင္ ဆဲြေဆာင္ကာ အနစၥကဘုရင္ကို အဆိပ္ေကၽြးၿပီး အသတ္ခိုင္းတယ္။ အနစၥကဘုရင္ကို ဒီလိုလုပ္ႀကံၿပီးတဲ့ေနာက္ မိဖုရားႀကီးနဲ႔ ျဗဟၼဏလူမ်ိဳးမွဴးမတ္ေတြရဲ့ အကူအညီနဲ႔ မိဖုရားႀကီးရဲ့ ဂု႐ုလည္း ျဖစ္လာတယ္။ ဟိႏၵဴအယူဝါဒနဲ႔ဆုိင္ရာမွာလည္း အႀကီးအကဲ ျဖစ္လာတယ္။ သမုိင္းအရ ေျပာရရင္ ရွန္ကရက်ာလယဟာ မိဖုရားႀကီးဆီက ဗုဒၶဘာသာရဟန္းေတာ္ေတြနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ ဥပသကာ၊ ဥပသကီေတြ ကိုပါ သတ္ျဖတ္ကြပ္မ်က္ပစ္ရမယ္ဆိုတဲ့ အမိန္႔ေတာ္ကို ရေအာင္ယူၿပီး အဲဒီလို အမိန္႔ထုတ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ အႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ေက်ာ္ ႏွစ္ဆယ့္ငါးႏွစ္ေလာက္ၾကာတဲ့အခါ ဗုဒၶဘာသာ ရဟန္းေတာ္၂သန္းနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြကို ရက္ရက္ စက္စက္ သတ္ျဖတ္ပစ္လိုက္တဲ့အတြက္ ေနာက္ဆံုး ဗုဒၶရဲ့ အယူဝါဒဟာ အိႏၵိယျပည္မွာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားရသတဲ့။
ဗုဒၶဟာ ဟိႏၵဴဝါဒရဲ့ အဆီအႏွစ္ေတြကို ေကာင္းစြာတတ္ကၽြမ္းတယ္ဆုိတဲ့စကားဟာ မဟုတ္မွန္တဲ့အျပင္ ဗုဒၶရဲ့ အယူဝါဒ ထဲမွ တရားေဒသနာတို႔ကိုသာ အလြန္ပါးနပ္က်င္လည္လွတဲ့ ရွန္ကရက်ာလယက ဟိႏၵဴဘာသာထဲကို ဆဲြသြင္းခဲ့တာ ေတြကို ယခုလို သာဓကအကိုးအကားေတြနဲ႔ အထင္အရွားျပၿပီးတဲ့ေနာက္ ဗုဒၶရဲ့ အယူဝါဒနဲ႔ ဟိႏၵဴအယူဝါဒတုိ႔ဟာ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီး ဆန္႔က်င္တဲ့အေၾကာင္း ေအာက္ပါအခ်က္ (၂၅)ခ်က္ကို မူတည္ၿပီး ရွင္းလင္းေဖာ္ျပပါဦးမယ္။
ဗုဒၶဟာ ဟိႏၵဴဝါဒရဲ့ အဆီအႏွစ္ေတြကို ေကာင္းစြာတတ္ကၽြမ္းတယ္ဆုိတဲ့စကားဟာ မဟုတ္မွန္တဲ့အျပင္ ဗုဒၶရဲ့ အယူဝါဒ ထဲမွ တရားေဒသနာတို႔ကိုသာ အလြန္ပါးနပ္က်င္လည္လွတဲ့ ရွန္ကရက်ာလယက ဟိႏၵဴဘာသာထဲကို ဆဲြသြင္းခဲ့တာ ေတြကို ယခုလို သာဓကအကိုးအကားေတြနဲ႔ အထင္အရွားျပၿပီးတဲ့ေနာက္ ဗုဒၶရဲ့ အယူဝါဒနဲ႔ ဟိႏၵဴအယူဝါဒတုိ႔ဟာ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီး ဆန္႔က်င္တဲ့အေၾကာင္း ေအာက္ပါအခ်က္ (၂၅)ခ်က္ကို မူတည္ၿပီး ရွင္းလင္းေဖာ္ျပပါဦးမယ္။
ဗုဒၶဝါဒ ဟိႏၵဴအယူဝါဒ
၁။ အဝိဇၨာဟူသမွ်ကို လံုးဝ ပယ္ဖ်က္ေတာ္မူၿပီးျဖစ္တဲ့ ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္၊ ၁။ ပရမတၱမဝိညာဥ္ေတာ္၊
၁။ အဝိဇၨာဟူသမွ်ကို လံုးဝ ပယ္ဖ်က္ေတာ္မူၿပီးျဖစ္တဲ့ ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္၊ ၁။ ပရမတၱမဝိညာဥ္ေတာ္၊
၂။ အနတၱ၊ ၂။ အတၱ၊ သို႔မဟုတ္ ဝိညာဥ္၊
၃။ သစၥာေလးပါး တရားေတာ္၊ ၃။ သစၥာတရား မရွိ၊
၄။ မဂၢင္ ရွစ္ပါး၊ ၄။ မဂၢင္တရား မရွိ၊
၅။ အဘိဓမၼာ တရားေတာ္၊ ၅။ အဘိဓမၼာတရား မရွိ၊ ၂။ အိုျခင္းတရား မရွိ။
၆။ ပဋိသေႏၶ တဖန္ျပန္ေနရျခင္း၊ ၆။ ဝိညာဥ္ကူးေျပာင္းျခင္း၊
၇။ ဘုရားကိုယ္စားလွယ္ေတာ္ မရွိ၊ ၇။ ဘုရားကိုယ္စားလွယ္ေတာ္ ရွိ၊
၈။ စတုသမုဌာန ႐ုပ္သေဘာအရ ျဖစ္ျခင္း၊ ၈။ ဖန္ဆင္းရွင္ (ဣႆရိယနိမၼာန) ကိုယ္ေတာ္က ဖန္ဆင္းျခင္း၊
၉။ နိဗၺာန္တရား ၉။ မုတၱိတရား၊
၁၀။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ညႇဥ္းပန္းမႈ မရွိျခင္း၊ ၁၀။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ညႇဥ္းပန္းမႈ ရွိျခင္း၊
၁၁။ ႐ုပ္တရား၊ နာမ္တရားတို႔၏ လႈပ္ရွားေျပာင္းလဲမႈမ်ား ၁၁။ ႐ုပ္တရား၊ နာမ္တရားတို႔၏ လႈပ္ရွားေျပာင္းလဲမႈႏွင့္ ရွင္းလင္းမႈ မရွိျခင္း၊
၁၂။ အရမ္းအကန္းယံုၾကည္မႈ၊ အယူသည္းမႈတို႔မွကင္းစင္ျခင္း ၁၂။ အရမ္းအကန္းယံုၾကည္မႈ၊ အယူသည္းမႈတို႔ျဖင့္ ျပြမ္းတီးေနျခင္း၊
၁၃။ ဂါထာမႏၱယားမ်ား မရွိျခင္း၊ ၁၃။ ဂါထာမႏၱယားမ်ား ရွိေနျခင္း၊
၁၄။ အသိဉာဏ္ပညာ (ဝိဇၨာ)တရားေပၚတြင္ အေျခတည္ အပ္သည့္ ယံုၾကည္မႈ၊ ၁၄။ အရမ္း အကန္း ယံုၾကည္ ကိုးကြယ္မႈ၊
၁၅။ ပဋိစၥသမုပၸာဒ တရားေတာ္ရွိျခင္း၊ ၁၅။ ပဋိစၥသမုပၸာဒ တရားေတာ္မရွိျခင္း၊
၁၆။ လက္ေတြ႔ဝိပႆနာ တရားရွိျခင္း၊ ၁၆။ ဆုေတာင္း၊ ဆုယူမႈ ရွိျခင္း၊
၁၇။ သမထႏွင့္ ဝိပႆနာတရား ပြားမ်ားအားထုတ္ျခင္း၊ ၁၇။ ေယာဂီတရား အားထုတ္ျခင္း၊
၁၈။ ေဝဖန္ျခင္း၊ ေမးျမန္းျခင္းအမႈတုိ႔ကို ျပဳခြင့္ေပးထားျခင္း၊ ၁၈။ ေဝဖန္ျခင္း၊ ေမးျမန္းျခင္းတုိ႔ကို ျပဳလုပ္ခြင့္မျပဳ၊
၁၉။ အတင္းအၾကပ္ကိုင္မႈ၊ အမိန္႔ေပးမႈ မပါျခင္း၊ ၁၉။ အတင္းအၾကပ္ကိုင္မႈႏွင့္ အမိန္႔ေပးမႈ ပါျခင္း၊
၂၀။ အေၾကာက္တရား၊ အေျမႇာ္တရားတို႔မွ ကင္းစင္ျခင္း၊ ၂၀။ အေၾကာက္တရား၊ အေျမႇာ္တရားတို႔ရွိျခင္း၊
၂၁။ (၁၅၀၀) ကိေလသာတရားမွ ကင္းစင္ျခင္း၊ ၂၁။ မုန္းတီးျခင္း၊ တပ္မက္ျခင္း၊ မွားယြင္းျခင္း၊ ဝိဇၨာတရား၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အထင္ႀကီးျခင္း၊ မွားယြင္းစြာယူဆျခင္း စသည့္ တရားမ်ားရွိျခင္း၊
၂၂။ ထံုးတမ္းစဥ္လာႏွင့္ သမား႐ိုးက်အယူအဆတုိ႔ကို အေလးဂ႐ု အမႈမထားျခင္း၊ ၂၂။ ထံုးတမ္းစဥ္လာႏွင့္ သမား႐ိုးက်အယူအဆတုိ႔ကို လုိက္နာျခင္း၊
၂၃။ ဇာတ္အမ်ိဳး စသည္တုိ႔ ေရြးခ်ယ္မႈမရွိျခင္း၊ ၂၃။ အမ်ိဳးဇာတ္ စသည္တို႔ရွိျခင္း၊
၂၄။ ယာဇ္ပူေဇာ္ ပသျခင္းကို တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ တားျမစ္ျခင္း၊ ၂၄။ လူသားႏွင့္ တိရစၦာန္တို႔ကိုယာဇ္ပူေဇာ္ ပသ ရျခင္း၊
၂၅။ လူနတ္ျဗဟၼာ သတၱဝါအားလံုး ေလ့လာက်င့္သံုး ရမည့္ တရားမ်ား၊ ၂၅။ ဟိႏၵဴက်မ္းဂန္မ်ားကို ျဗဟၼဏအႏြယ္ဝင္တုိ႔သာလွ်င္ ေလ့လာခြင့္ရွိျခင္း၊
ကဲ အထက္ပါ မူ(၂၅)ခ်က္အရ ဗုဒၶအယူဝါဒနဲ႔ ဟိႏၵဴအယူဝါဒတုိ႔ဟာ တခုနဲ႔တခု လံုးဝဆန္႔က်င္လ်က္ရွိတယ္ဆိုတာ ထင္ရွားသြားပါၿပီ။ ဒီအခ်က္ ထင္ရွားသြားတာနဲ႔တၿပိဳင္နက္ ဗုဒၶဘာသာရဲ့ ရန္သူေတြက ဗုဒၶဟာ ဟိႏၵဴအယူဝါဒရဲ့ အဆီ အႏွစ္ေတြကို ေကာင္းေကာင္း ကၽြမ္းက်င္တတ္ေျမာက္ၿပီး အဲဒီ အဆီအႏွစ္ေတြကိုသာ ေဖာ္ထုတ္ေဟာေျပာလ်က္ ရွိတယ္ ဆိုတဲ့အခ်က္ဟာ လံုးဝအေျခအျမစ္ မရွိဘူးဆိုတာကို အထူးေျပာဖို႔ လိုေတာ့မယ္မထင္ေတာ့ဘူး ပ႑ိတ္ႀကီး။
ပ႑ိတ္ႀကီး။ ဗုဒၶအယူဝါဒနဲ႔ ဟိႏၵဴအယူဝါဒတုိ႔မည္ေရြ႕မည္မွ်အထိ ကဲြျပားျခားနားလ်က္ရွိတယ္ဆုိတာကို ယခုလို ၾကားနာရတာဟာ ပထမဆံုးအႀကိမ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာေတာ္ေဟာတဲ့အခ်က္ေတြဟာ အလြန္ခိုင္မာလွတဲ့ အတြက္ တပည့္ေတာ္ နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး ယခုလို ထင္ထင္ရွားရွား ရွင္းလင္းေဟာေျပာေတာ္မူတဲ့အတြက္ အလြန္ ေက်းဇူးတင္လွပါတယ္ ဆရာေတာ္။
**************************
**************
**************
ျမတ္ဗုဒၶဧ။္ ဓမၼပဒပုစၧာမ်ား
Credit to
ေမာင္(စြယ္စံုက်မ္း)
0 Comments
You are welcome to share your ideas with us in comments! (မှတ်ချက်များပေးရာတွင် သင်၏အကြံဉာဏ်များကို ကျွနိုပ်တို့နှင့် မျှဝေရန် ကြိုဆိုပါသည်။)
Emoji