Ad Code

Responsive Advertisement

♪ “FACEBOOK ႏွင့္ AD BLOCKERS တို႔တိုက္ပြဲ၀ယ္” ♫


ျမန္မာျပည္မွာအစိုးရနဲ႔နီးစပ္တဲ့ကုမၸဏီေတြကတစ္ဆင့္PAC ခ်ေပးလိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာအင္တာနက္စၿပီးသံုးၾကရပါတယ္။အမ်ားျပည္သူသံုးအင္တာနက္ ေခတ္ဦးျဖစ္တဲ့ (၂၁) ရာစုႏွစ္အ၀င္မွာအြန္လိုင္းေလာကကိုအခမဲ့နာမည္ခံၿပီး ႀကီးစိုးတာကGoogle ပါ။သူ႕၀န္ေဆာင္မႈေတြကိုအခမဲ့ေပးတယ္။ေၾကာ္ျငာမထိုး ဘူးလို႔အာမခံတယ္။Webpage ေပၚမွာေၾကာ္ျငာအတည္မထိုးဘူး။ဖ်ဳိးကနဲ ဖ်တ္ခနဲPop-up ေၾကာ္ျငာေတြဖြင့္မျပဘူး ..မွန္တယ္။ဒါေပမယ့္ေနာက္ပိုင္း မွာSearch result ေတြမွာေၾကာ္ျငာထိုးပါတယ္။email ဖြင့္ရင္ေအာက္ေျခမွာ စာတန္းေျပးနဲ႔ေၾကာ္ျငာထိုးတယ္။ေၾကာ္ျငာကိစၥနဲ႔Google စၿပီးသ႐ုပ္ပ်က္လာ ခ်ိန္ မွာfacebookစၿပီးေပၚလာပါတယ္။သူလည္းအခမဲ့ပါပဲ။အာမခံခ်က္လည္း ေပးတယ္။အသံုးျပဳသူေတြရဲ႕ ကိုယ္ေရးအခ်က္အလက္ေတြကိုေၾကာ္ျငာရွင္ေတြဆီေရာင္းမစားပါဘူးတဲ့။Facebook ရဲ႕Webpage ေတြမွာေၾကာ္ျငာမထိုးပါ ဘူးတဲ့။သံုးစြဲသူေတြကမၻာအႏွံ႕မရွိခင္ကျဖင့္သူ႕ကတိအတည္ရွာသား။သံုးစြဲသူသန္းတစ္ေထာင္လည္း ကပ္ေရာfacebookေဗြေဖာက္လာပါတယ္။Pages ဆိုတာကိုတီထြင္ၿပီးေၾကာ္ျငာလုပ္ငန္းရွင္ေတြကိုအခေၾကးေငြနဲ႔လက္ခံလာပါတယ္။Pages မွာအခမဲ့ဆိုတာရွိေပမယ့္Facebook သံုးစြဲသူေတြဆီေၾကာ္ျငာ ေရာက္ေစပါမယ္လို႔အာမမခံပါဘူး။
အခေပးpages ၀ယ္ရင္ျဖင့္Facebook သံုးစြဲသူေတြထဲကေၾကာ္ျငာသင့္ တယ္လို႔ ထင္သူေတြဆီေၾကာ္ျငာေတြအေရာက္ပို႔ပါတယ္။အခုဆိုရင္ Facebook မွာနာမည္ႀကီးကုမၸဏီအေတာ္မ်ားမ်ားရဲ႕အခေပးpages ေတြရွိေန ပါၿပီ။လူၾကည့္မ်ားတဲ့တခ်ဳိ႕ေသာအခမဲ့pages ေတြကလည္းေၾကာ္ျငာ လက္ခံ ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္Facebook သံုးတဲ့သူအေတာ္မ်ားမ်ားဟာေၾကာ္ျငာနဲ႔ မလြတ္ ဆိုတာမ်ဳိးျဖစ္လာတယ္။နာမည္ႀကီးအခမဲ့pages ေတြ၀င္ၾကည့္မိရင္ကိုယ့္ဆီ ေၾကာ္ျငာေတြမၾကာခဏ လာမယ္။ကုမၸဏီေတြရဲ႕အခေပးpages ေတြၾကည့္ မိရင္လည္းေၾကာ္ျငာေတြလာမယ္။ကိုယ္ရဲ႕ဆက္စပ္ရာသူငယ္ခ်င္းေတြအုပ္စုဖြဲ႕ထားရင္လည္းသူတို႔ၾကည့္ တဲ့ေၾကာ္ျငာေတြကိုယ့္ဆီေရာက္လာမယ္။လူရဲ႕ သေဘာသဘာ၀ကခက္သားကလား။ကိုယ္ၾကည့္ခ်င္တဲ့ေၾကာ္ျငာကိုသာအ ပင္ပန္းခံၿပီးသြားၾကည့္ခ်င္ၾကည့္မွာ။ကိုယ့္ဆီဇြတ္လာျပတဲ့ေၾကာ္ျငာၾကေတာ့ သိပ္ၿပီးမလိုလားၾကပါဘူး။ေနာက္ၿပီးအင္တာနက္သံုးစြဲခေပးရတဲ့ ပံုစံကလည္း ေျပာင္းသြားတယ္ေလ။အရင္တုန္းကဖြံ႕ၿဖိဳးၿပီးတိုင္းျပည္ေတြမွာအင္တာနက္ သံုးခကတစ္လစာပုတ္ျပတ္ပါ။ႏွစ္ဆယ့္ေလးနာရီႀကိဳက္သေလာက္သံုးေပမယ့္ပံုေသႏႈန္းတစ္ခုတည္း နဲ႔ေကာက္ပါတယ္။အခုထိလည္းအဂၤလန္လိုႏိုင္ငံမ်ဳိးမွာ 4G အတြက္ပုတ္ျပတ္စနစ္ (Unlimited) ကရွိေနတုန္းပါ။ဒါမ်ဳိးဆိုရင္ ျပႆနာ မရွိဘူး။ႏိုင္ငံအေတာ္မ်ားမ်ားမွာကအင္တာနက္ကိုdataပမာဏနဲ႔ေပးၿပီးသံုးေနရလို႔ေၾကာ္ျငာထိုးရင္ထိုး သေလာက္ကိုယ့္စာရင္းထဲမွာdataပမာဏတက္မယ္။ေၾကာ္ျငာခယူသြားတာကwebsite၊ေၾကာ္ျငာအထုိး ခံခေပးလိုက္ရတာကသံုးစြဲသူ။အဲဒီေတာ့သံုးစြဲသူေတြဟာေၾကာ္ျငာေတြကိုပိတ္ဆို႔ဖို႔Ad blocker ေတြကို သံုးစြဲလာပါတယ္။
ဒီမွာတင္ေၾကာ္ျငာ၀င္ေငြၿမိဳးၿမိဳးျမက္ျမက္စားေနရတဲ့facebookအပါအ၀င္ website ေတြနဲ႔Ad blocker ေရးတဲ့ကုမၸဏီေတြၾကားမွာတိုက္ပြဲျဖစ္လာပါတယ္။
ေလာေလာဆယ္မွာfacebookနဲ႔Ad blocker ေတြၾကားမွာျဖစ္တဲ့တိုက္ပြဲက အျပင္းထန္ဆံုးပါ။လူမႈကြန္ရက္ေပၚကေၾကာ္ျငာလုပ္ငန္းမွာfacebookနဲ႔Ad blocker ေတြပညာကုန္သံုးၿပီးတိုက္ပြဲဆင္ေနပါတယ္။Facebook အထိနာ သလား ဆိုရင္ကနဦးပိုင္းမွာပဲအထိနာပါတယ္။Browser ကတစ္ဆင့္ facebookထဲ၀င္တာမ်ဳိးဆိုရင္Ad blocker ေတြကိုတန္ျပန္ဖို႔ကိစၥကိုfacebook ကထိထိေရာက္ေရာက္မလုပ္ႏိုင္လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ဒါေပမယ့္အခုအခ်ိန္မွာ Facebook ကကြန္ပ်ဴတာအတြက္သီးျခားapp ရွိၿပီးျဖစ္တဲ့အျပင္ဖုန္းနဲ႔ တက္ဘလက္ သံုးသူအားလံုးနီးပါးကလည္းfacebook app ကတစ္ဆင့္၀င္သံုး ေနၾကပါတယ္။ဒါေၾကာင့္Ad blocker ေတြတန္ျပန္ဖို႔ထိထိေရာက္ေရာက္ လုပ္လာ ႏိုင္ပါတယ္။ေၾကာ္ျငာထုတ္လုပ္သူေတြနဲ႔Ad blocker ေတြနဲ႔အဓိက ထိေတြ႕တိုက္ပြဲျဖစ္တဲ့ေနရာကFacebook ရဲ႕Newsfeed ေနရာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ Facebook ဖက္ကလည္းသံုးစြဲသူေတြAd blocker သံုးခ်င္စိတ္နည္းေအာင္ သူတို႔ရဲ႕ Newsfeed ထဲမွာဘာကိုပဲေပၚေစရမယ္ဆိုတဲ့ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ေတြပိုၿပီး ေပးလာပါတယ္။ေၾကာ္ျငာထုတ္လုပ္သူေတြရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကေတာ့ Facebook ထက္ပိုၿပီး ျပင္းထန္ပါတယ္။website ထဲကcontent ေတြၾကည့္ခ်င္ တယ္ဆိုရင္အရင္ဦးဆံုးAd blocker ေတြပိတ္ေပးရမယ္။မပိတ္ေပးရင္ မၾကည့္ ရဘူးဆိုၿပီးအၾကပ္ကိုင္တဲ့အထိလုပ္လာပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးေရာက္ေနတဲ့အေျခအေနကFacebook ဟာေၾကာ္ျငာေတြကို ဘယ္ပံုဘယ္နည္းနဲ႔ပဲwebpage ေပၚမွာ ျပရမယ္ဆိုတဲ့ထိန္းခ်ဳပ္ပိုင္ခြင့္အမ်ား အစားကို သံုးစြဲသူလက္ထဲထည့္ေပးလိုက္ၿပီးေၾကာ္ျငာအေတာ္မ်ားမ်ားက သံုးစြဲသူေတြအတြက္အသံုးတည့္ပါတယ္လို႔ေျပာထားပါတယ္။တခ်ဳိ႕ေၾကာ္ျငာ ေတြကwebpage ေပၚမွာစာ ဖတ္ရတဲ့အခါရွင္းရွင္းလင္းလင္းဖတ္လို႔မရေအာင္ ျဖစ္ေစတဲ့အျပင္page loading ေႏွးေကြးေစတယ္ဆိုတာလည္း၀န္ခံထား ပါတယ္။Facebook ကထုတ္ေပးတဲ့Ad preference setting မွာအေတာ္ေလး အေသးစိတ္က်က်အခ်က္အလက္ေတြပါပါတယ္။ဒါေၾကာင့္သံုးစြဲသူေတြအေနနဲ႔ဘယ္လိုေၾကာ္ျငာေခါင္း စဥ္ေလာက္ပဲ ျမင္ခ်င္တယ္။ဘယ္လိုကုမၸဏီက ေၾကာ္ျငာေလာက္ပဲ ျမင္ခ်င္တယ္ဆိုတာမ်ဳိးကိုေရြးခ်ယ္ ပိုင္ခြင့္ရွိလာပါမယ္။
Facebookကဒီလိုအခြင့္အေရးေတြေပးလာတာရွိေပမယ့္တစ္ဖက္က ျပန္ယူ တာေတြလည္းရွိပါတယ္။Facebook ကသူ႕Website ေပၚမွာblocking tools သံုးသူေတြကိုဇြတ္ေၾကာ္ျငာေတြျပမယ္လို႔ေၾကာ္ျငာပါတယ္။ဘယ္ေၾကာ္ျငာကိုမွမၾကည့္ခ်င္ပါဘူးလို႔ဆိုတဲ့ သံုးစြဲသူေတြကိုအၾကပ္ကိုင္လိုက္တဲ့သေဘာပါ။ Facebook ရဲ႕အၾကပ္ကိုင္မႈကိုဖိတ္ေခၚတာကAd block Plus ဆိုတဲ့Ad-blocking tool ျဖစ္ပါတယ္။Facebook ရဲ႕ေၾကာ္ျငာခ်က္ထြက္ၿပီးရက္ပိုင္း အတြင္းမွာပဲFacebook ရဲ႕ဇြတ္ေၾကာ္ျငာအစီအစဥ္အတြက္ဘယ္လိုတုံ႔ျပန္ ေဆာင္ရြက္ရမယ္ဆိုတာကိုAdblocker Plus ေရးတဲ့ကုမၸဏီကလုပ္ထံုး လုပ္နည္းနဲ႔ တကြတင္ျပသြားပါတယ္။
Facebook သံုးစြဲသူေတြအေနနဲ႔အဲဒီwebsite ေပၚမွာေၾကာ္ျငာကိုေရွာင္ႏိုင္မယ္ ဆိုတဲ့သေဘာပါ။Facebookပညာရွင္ေတြကလည္းေခသူေတြ မွတ္လို႔။ Adblock plus ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကိုၿငိမ္ခံမေနပါဘူး။Ad-blocker ေတြရဲ႕ေနာက္ဆံုးေပၚႀကိဳးပမ္းခ်က္မွန္သမွ်ကိုdisable လုပ္ပစ္ဖို႔ႀကိဳးစားေန ပါတယ္။Ad-blocker ေတြရဲ႕လွည့္ကြက္ကFacebook သံုးစြဲသူရဲ႕သူငယ္ခ်င္း ေတြ မိသားစု၀င္ေတြပို႔တဲ့post ေတြကိုဖယ္ရွားပစ္တာျဖစ္ၿပီးဒီလိုဖယ္ရွားရင္း ကေနေၾကာ္ျငာေတြကိုပါဖယ္ရွားတာလို႔ဆိုပါတယ္။Adblocker plus ဖက္က လည္းfacebookရဲ႕လုပ္ရပ္ကိုတန္ျပန္ဖို႔ေနာက္ထပ္လုပ္ထံုးလုပ္နည္းအသစ္ တစ္ခုကိုထပ္ထုတ္ပါတယ္။Facebook ကထပ္ၿပီးေျခဖ်က္ဦးမွာလည္း အမွန္ပါပဲ။Ad-blocker ေတြကfacebookေၾကာ္ျငာေတြကိုဖယ္ခ်င္တယ္။ Facebook ကခြင့္မျပဳႏိုင္ဘူး။ဒါေၾကာင့္မင္းတစ္ခ်က္ငါတစ္ခ်က္တိုက္ပြဲကို facebookပံုမွန္သံုးသူေတြေန႔စဥ္နဲ႔အမွ်ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။blocker ေတြဖက္ ကအေရးသာတဲ့အခါမွာေၾကာ္ျငာေတြကိုအခ်ိန္အမ်ားစုမွာမျမင္ရဘဲတစ္ခါ တေလမွ ျမင္ရပါမယ္။ပံုမွန္ျမင္ေနက်post ေတြတက္မလာတာကိုလည္း သတိထားမိပါလိမ့္မယ္။ႏွစ္ဖက္လံုးကေတာ့မီးကုန္ယမ္းကုန္တိုက္ၾကမယ့္ အေျခအေနရွိပါတယ္။
ေၾကာ္ျငာေတြပိတ္ဆို႔သံုးႏိုင္တဲ့နည္းလမ္းေတြအမ်ားႀကီးရွိသလိုfacebookဖက္ကလည္းသူ႕code ေတြကို အနည္းအပါးအလွည့္အေျပာင္းလုပ္႐ံုနဲ႔ad-blocker ေတြရဲ႕ထိေရာက္မႈကိုေလ်ာ့ခ်ႏိုင္မယ့္အေျခအေနရွိပါတယ္။အနာဂတ္ကာလ မွာFacebook ေပၚကေၾကာ္ျငာေတြကိုAd-blocker ေတြကပိတ္ႏိုင္မယ္ မထင္ဘူး ဆိုတဲ့မွန္းဆခ်က္ေတြလည္းရွိပါတယ္။ဒီအေျခအေနေရာက္ရင္ျဖင့္ Facebook ကို ျဖတ္ရင္ျဖတ္မျဖတ္ႏိုင္ရင္ www.facebook.com/ads/ preference ကို၀င္ၿပီးေၾကာ္ျငာအနည္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ညႇိယူဖို႔ပဲရွိပါလိမ့္မယ္။

ေနာင္စိုး(ထား၀ယ္)
Mobile Guide Journal (Every Monday)

Post a Comment

0 Comments

Close Menu